TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 5 januari 2019

Av Lovisa - 5 januari 2019 20:19

Hej! Har tänkt på detta ett tag nu och tog idag tag i att börja blogga igen! Va typ 5 år sen sist och känner att eftersom jag nu tar hand om Narsiza och Noxen varje dag och även Optohla vissa dagar känns det kul att börja blogga igen. Så här kommer första inlägget:

Idag red jag Opti som nu är påväg igång igen efter lite jullov. Jag och Melinda gick iväg med både Opti och Walter till ridskolan och jag red ett lättare pass ca 20-25min. Hon va pigg och glad men lyssnade jättebra.

Med Noxen va planen att vi skulle rida 2 varv på Islandsslingan idag men när vi gått typ 5m in på slingan så stod där en STOR älgtjur!! Den sprang först iväg lite när Annelie gick närmare för att sen vända och komma tillbaka!! Lite läskigt så vi vände och valde att rida lite på grusvägarna i stället! Lika bra gick de, tyckte Noxen som va lika snäll och duktig som vanligt.

Narisza fick gå dressyr i ridhuset och vi jobbade mycket med rakriktningen idag! Jobbade även med galoppen på både stor och liten volt (jobbigt sa prinsessan) hon hade lite svårt för att gå rakt i höger varv idag (den där arabrumpan vill ju väldigt gärna va innanför spåret) men efter en stund gjorde hon det bra. (bilden på Narisza är dock från igår)   


Närmare Presentation av hästarna jag rider kommer längre fram! Ha de bra så hörs vi!

// Lovisa


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards