TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 9 januari 2019

Av Lovisa - 9 januari 2019 23:18

Noxen hade som sagt en planerad vilodag idag och eftersom han fick vila igår också pga vädret så fick de bli dubbelvila men de gör inget. Vi pysslade i alla fall i stallet och när han va borstad och fin tänkte jag bara gå till sadelkammaren och hämta lite godis men de va visst någon som ville hänga med haha..    
Han är ju för söt!  
 

En annan rolig sak med Noxen är att när jag tar in hästarna i stallet så brukar de bli så att han blir sist kvar och eftersom han är så snäll så får han gå sista biten själv! Släpper honom aldrig ute, utan bara sista biten i stallet. Skulle jag släppa han ute skulle han nog ta sig en egen lite upptäcktsfärd haha nyfiken som han är!


 
  
En till rolig sak som vi har upptäckt är att Noxens man ÄNTLIGEN har börjat växa lite igen. I somras kliade han sig väldigt mycket mot typ träden i hagen osv så då skavdes ju manen bort. Nu har dom små tussarna som spretade åt all håll börjat växa lite mer! Så håller verkligen tummarna för att det fortsätter växa så kanske han snart har en lite tjockare man!       
Svårt att se på bild men är i alla fall glad över att det börjat växa lite!!

Imorgon är planen att han ska ridas igen så nu håller vi tummarna för att det blir bra väder också!


Ha de så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 9 januari 2019 23:05

I dag kom våran sadelprovare ut från Malma sadelmakeri! Malin har hjälpt oss med sadlar till både Narisza och Noxen så henne kan jag verkligen rekommendera!

I alla fall, vi har tyckt att Nariszas dressyrsadel har börjat kana lite från sida till sida så därför fick Malin komma och checka den och även hoppsadeln också när hon ändå kom. Mycket riktigt låg sadeln inte bra nu då Narisza har byggt på mig mer muskler (vilket är superbra!<3) som gjort att sadeln blivit för vid. Vi bytte järn till ett som va smalare och vips så låg sadeln bra igen!

Smidigt och enkelt och eftersom vi hade turen att ha ett järn av rätt färg (som följde med när vi köpte sadeln) i vårat skåp så bytte Malin de i stallet,superbra! Hoppsadeln låg som den skulle fortfarande så de va också skönt att veta att nu ligger bägge sadlarna bra på Narisza. Hon fick en vilodag idag och imorgon tänkte jag rida med dressyr sadeln för att se om jag känner skillnaden!

Finaste prinsessan! Nöjd och glad när man får sadlar som passar!<3

Ha de bra så hörs vi!

//Lovisa

Av Lovisa - 9 januari 2019 18:57

Idag blev det ett ridpass med Optohla inför terminens första hoppträning imorgon. Hon har ju inte hoppat sen sista träningen innan jul så vi red lite över en markbom idag så kanske hon är lite lugnare imorgon (eller inte haha). Hon va i alla fall väldigt duktig idag och lyssnade bra!

Superhärligt väder ute idag!

Nöjd och glad Opti efter passet! <3

Kommer ett inlägg senare ikväll om Narisza och Noxen såklart!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards