TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 17 januari 2019

Av Lovisa - 17 januari 2019 23:08

Idag va de dags för hoppträning igen! Eftersom jag hade en superkänsla igår när jag red så hoppades jag att de skulle hålla i sig till idag. När vi red fram va hon superfin, lite pigg när vi skulle trava över bommarna men hon lyssnade fint hela tiden! När vi skulle börja hoppa så travhoppade vi först och de gjorde Opti jättefint och lyssnade superbra
 
 


Sen hoppade vi som en liten kombination och hoppade även lite på volt. När vi skulle hoppa grinden så va det lite farligt så hon smet på sidan 2 gånger, ena gången när bara grinden va uppe och en gång där vi hade lagt en bom ovanför grinden. Tror dock att hon egentligen tyckte människorna på marken som stod bredvid grinden va mer läskig än själva grinden...knashästen. Men att de står folk på marken får hon vänja sig med haha.. Hon hoppade i alla fall jättebra!


 
 


Dom andra avslutade med en liten bana också! Opti hade blivit vaccinerad igår och skulle ta det lite lungt (vi fick ok från veterinär att vi kunde va med så de va ju lungt) men därför hoppade vi inte banan. Det gjorde dock ingenting eftersom hon hoppat allt superbra och jag var verkligen jättenöjd med henne. Hon va inte alls lika övertaggad som förra veckan utan mer som vanligt, pigg och glad!

Alla hästar har verkligen gått superbra idag så kunde inte va mer nöjd! En härlig känlsa!

Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa



Av Lovisa - 17 januari 2019 16:39

Idag passade jag och Narisza på att rida ut! De snöade ju som bara den igår så jag valde att rida ut på ridslingan och sen galoppera på fältet. Narisza tyckte de va super kul att få galoppera i snön! Hon va pigg och lite busig men inget värre bara lite hopp och studs haha knashästen. Men hon gör de bara av glädje så då tycker inte jag att de gör något. Hon va i alla fall snäll resten av ridturen och de va super mysigt att komma ut i skogen.

Välklädd med dubbla täcken och reflexer! Och huva på så att hon inte hör alla små ljud i skogen.

Noxen fick gå ett pass i paddocken där vi nu ÄNTLIGEN kan rida igen eftersom snön kommit! Lite isigt på spåret så vi fick rida lite innanför men vi kunde trots allt rida i alla gångarter och noxen tyckte de va superskönt att få röra lite på sig igen! Det kändes inte att han vilat flera dagar utan han va jättefin att rida hela passet!<3

Nu är jag hemma och ska äta lite innan de bär iväg till stallet igen för hoppträning ikväll!

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards