TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 19 januari 2019

Av Lovisa - 19 januari 2019 20:45

Idag va de äntligen dags att träna för Marianne igen! Sist vi red för henne va nog typ i slutet på sommaren så va väldigt taggad idag!

Vi tränade på att Narisza ska bära upp sig själv och att hon inte ska rejsa iväg bara för att jag lägger på skänkeln. Hon jobbade på jättebra fast hon va lite pigg. Sen tränade vi att jag måste bli mer still i handen får liksom inte greja för mycket och att jag ska räta upp mig och trampa ner hälen så jag blir lång i sadeln och får på så sätt en bättre position i sadeln. Blev skillnad mot slutet tyckte jag!

Jag märker att jag inte ridit för en dressyr tränare på ett tag typ med sitsen och sånt, men super nyttigt verkligen! Imorgon ska vi träna igen och ska bli lika kul då! Marianne är så bra för hon förklarar på ett väldigt lätt sätt så man förstår och även fast vissa saker är små grejer så blir det jättestor skillnad direkt!

Narisza blev också svettig så hon får också sova med täcke inatt! Kommer nog bli sådär kul att göra rent ett fleccetäcke från allt kutterspån imorgon men jaja jag får stå ut med det haha..

Fint ska de va när man tränar dressyr! Vinrött schabrak med matchade lindor. Lindorna har jag dock fått låna av en kompis då dom lindorna jag äger till Narisza typ bara är rosa (klart de måste va rosa till prinsessan)

Nöjd prinsessa! Hon rullade sig väll säkert 5min efter att jag har åkt..

Narisza fick ju också en ny lyckoängel idag!

Hon fick en mörklila jättefin!

Narisza har en rosa på tränset med bett och den lila nu på hacket.
Noxen har en ljusblå på sitt ena träns och den mörkblå på de andra tränset.

Ha det så bra så hörs vi imorgon!

// Lovisa

Av Lovisa - 19 januari 2019 20:32

I dag fick Noxen gå ännu ett pass i paddocken, vi passar på så länge de går (hoppas att snön ligger kvar länge nu!)

Vi jobbade med lite trav öppna och även galopp på liten och stor volt. Han jobbade på superbra hela passet och kändes jättefin!

När vi va klara fick han gå in i boxen med fleccetäcke då han blev ganska svettig och eftersom de är kallt ute så tänkte jag att de kunde va skönt för honom att få ett täcke och mysa i och så han skulle torka ordentligt <3.

Nöjd kille efter dagens ridning när han fick gå in och mysa i boxen!

På FM idag va jag iväg till våran sadelprovare Malin och Malma Sadelmakeri som hade 5 års jubileum! Köpte ett par ridbyxor för superpris! Ett par nya benskydd till Noxen och så fick bägge hästarna en varsin ny lyckoängel!

Noxen fick en fin mörkblå lyckoängel!

Kommer ett inlägg om dagens träning med Narisza också!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards