TeamNariszaNoxson

Direktlänk till inlägg 7 februari 2019

Duktiga hästar idag!<3

Av Lovisa - 7 februari 2019 23:20

Började som sagt FM med att åka till Noxen och fixade stallet och när jag va klar där så åkte jag till ridskolan för att fixa stallet åt Narisza.
När det va klart gick jag och tog in Nilas för att rida honom. Han va lika duktig idag! Låg en bom framme som jag passade på att trava och galoppera över några gånger och det gjorde han superbra. Dock så trampade han av sig en sko när vi red så tog de ändå lite lungt och red inte superlänge.

När jag va klar med Nilas så gick jag och tog in Narisza för att rida henne. Vi skrittade fram på vägen och sen red vi i trav och galopp i paddocken! Narisza tyckte de va superhärligt att få springa lite i snön men lite jobbigt också ;). När vi va klara skrittade vi av på vägen igen. Tror vi red ca 35 min ville inte rida så mycket mer när vi galopperar i snön!<3

Nöjd och glad prinsessa!<3

När jag va färdig på ridskolan åkte jag tillbaka till Noxen för att rida. Eftersom han fick en workout igår i hagen när vi red så fick han bara gå ett joggpass i paddocken! Han kändes mjuk och fin som vanligt!<3

Tränade ju även med Opti nu ikväll och det gick superbra!<3 inlägg om det kommer i morgon, ska försöka sova nu haha. Ska upp tidigt till sjukhuset imorgon för sjukgymnastik kl 8!

4 Super Duktiga hästar ridna idag! Kan inte bli bättre än så!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 2 oktober 2019 10:50

Dålig uppdatering här igen...sorry för det! I lördags fick i alla fall Narisza vila ...

Av Lovisa - 27 september 2019 20:54


Igår fick Narisza va med och hoppa igen :) Vi hoppade inte så högt och hoppade även inte hela banan på slutet utan tog det helt enkelt lite lugnare eftersom hon inte hoppat på 2 veckor <3   Narisza hoppade jättebra och bjöd på superfint hela t...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:50

Som sagt skulle ha bloggat i fredags men det blev det inget med. Vaknade på morgonen med värk i varenda led i hela kroppen typ, Kan få så ibland på hödsten/vintern eller om vädret ändras fort, har det pga min sjukdom i mitt nyckelben tror jag..Gick i...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:34

Här kommer inlägget som skulle kommit upp i fredags om träningen med Opti. Varför det inte kommit upp och vad vi pysslat med kommer i ett eget inlägg :)   I alla fall. Har ju inte tränat med Opti på superlänge men hon va i alla fall väldigt fin!&...

Av Lovisa - 19 september 2019 18:07



Idag fick Narisza gå ett pass i ridhuset med Annelie som gick jättebra <3 Tog tyvärr inga bilder ;)   När vi va klara på HRF åkte vi till Noxen och fixade stallet och sen blev det en tur på grusvägarna bakom Åsa. Fullt iklädd reflexer och vi f...

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards