TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 8 februari 2019

Av Lovisa - 8 februari 2019 18:20

Idag började jag FM med att rida ett pass på Nilas. Han hade en lös sko (Asså hur lyckas hästen) så red väldigt försiktigt ca 35 min. Han jobbade på superbra, blev lite okoncentrerad en stund när kompisen som va där inne när vi kom hade gått ut men de är ju okej när man är bebis <3 Annars skötte han sig bra! Tror han kommer passa jättebra på ridskolan.

Han är ju såå söt!<3

Sedan fick Narisza gå ett dressyrpass i ridhuset! Ridskolan anordnar en programträning i början på mars som vi ska va med på så idag testade jag att rida med bettet. Kändes helt okej men får ändå bättre känsla när jag rider med hack/sidepull men de är väll en vanesak antar jag! Sen måste jag verkligen ge henne beröm för va en häst inne samtidigt och blev longerad och den busade ganska mycket men asså Narisza bryr sig inte det minsta!! Så himla duktig med sånt <3 Annelie red även en liten stund och de såg jättebra ut!

Sedan åkte vi ner till Noxen och då skulle Annelie rida. Vi började med att promenera blåbärsrundan men hann väll typ 50m innan det stod en STOR älgtjur i skogen....bara att vända... dessa jäkla älgar... Vi gick i alla fall ner på ridbanan så fick Annelie rida lite där för där är de i alla fall älgfritt haha..
Det gick jättebra och Noxen skötte sig ju lika bra som alltid!<3

3 Duktiga hästar ridna idag!<3
Imorgon ska bägge hästarna vila så då blir de bara mys i stallet.

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 8 februari 2019 09:55

Igår var det dags för träning igen. Kan säga att det inte va det mysigaste vädret att gå i, det snöade massor på vägen till ridskolan så när vi kom fram så såg både jag och Opti ut som två snögubbar haha.


När vi red fram va Opti superduktig och kändes jättefin. Vi började med att travhoppa och hoppade även en lite serie på medellinjen.
 

Sedan hoppade vi lite olika linjer och lite snäva kluriga svängar och på slutet satte vi ihop det till en bana!


 
 

Träningen kändes jättebra och Opti lyssnade super hela tiden <3 trots att hon blir lite väl taggad vissa bitar haha. Vi kom lite knasigt på några hinder men Opti hoppade allt lika bra trots det!


Jätteduktig häst och är supernöjd med träningen!


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards