TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Lovisa - 16 februari 2019 19:31

Började dagen med morgonfodring och utsläpp på ridskolan! Superfin morgon verkligen!

 

Narisza va på myshumör och ville bli kliad på sitt favoritställe, mellan ganacherna. Tror jag aldrig mött en häst som älskar att bli kliad där, haha knashästen min<3


När alla hästar var utsläppta så skulle jag och jossan rida tillsammans. Blev ett dressyrpass på ca 1h i lilla ridhuset. Har köpt en nytt bett till Narisza, ett tredelat med fasta bettringar. Hon kändes faktiskt rätt okej på det bettet för att vara första gången! När jag var klar med Narisza fick hon gå ut i hagen och hennes nya vattentunna får godkänt även av prinsessan själv ;) <3

       


Noxen åkte jag ner till på eftermiddagen och fixade stallet medans han va kvar i hagen. När jag skulle ta in va bara Noxen och Putte kvar ute. Putte stod vid grinden och Noxen stod uppe på gräset. När jag skulle hämta Noxen så var det som att han helt från ingenstans kom på att han va ensam kvar ute. så då fick han lite bråttom så jag inte skulle glömma honom ;) <3



 

Noxen fick bli longerad idag. Paddocken har börjat tina lite men fortfarande isigt på spåret men i mitten gick det att longera. Noxen har ju dock fått gå lite lungnare nu så han va lite pigg och busig ! Blev till och med några små busbakuter , haha han som typ inte ens vet hur man busar på ridbanan ( i hagen kan han massa konster men inte när man rider) snäll som han är <3

   


När vi gick upp från banan så stod Ann med släpet vid stallet då dom skulle på träning. Då passade vi på att lastträna lite. Var ett tag sen men eftersom Noxen är världens duktigaste och klokaste arab så gick han rakt in på typ 1 min och sen stod vi där och åt lite godis och sen fick han backa ut igen! 


   

Jag står väll här då sa han <3


Imorgon ska jag jobba stalljour så då blir de stallet hela dagen!


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa
 

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards