TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Lovisa - 24 februari 2019 22:57

Idag blev det ett dressyrpass för Narisza. Vi hade lite delade åsikter vissa stunder av passet när hon mest ville springa lite hur som helst och inte lyssna på mig men sen så blev hon riktigt fin vissa stunder. När vi red igenom dressyrprogramet så kändes det ändå okej!<3 Inte lätt att ha sto alla dagar i veckan haha...

Söt som socker är hon ju i alla fall!<3

När jag kom till stallet sken ju solen och de va riktigt fint vårväder så medans jag gjorde stallet fick Narisza gå utan täcke och lufta pälsen lite! Superskönt tyckte hon!


Noxen och jag gick en promenad på grusvägarna bakom Åsa och sen en liten sväng in i skogen när Noxen fick bestämma vägen haha

Haha knashästen ska verkligen alltid gå bara rätt ut i skogen om han får bestämma. Han tänker inte på att de är bra om jag också kan gå där. Hade varit kul att se var han hade gått om man bara låtit honom gå precis som han vill (nu får han ju tyvärr inte bestämma det hela tiden för vem vet var vi hamnat då hahaha) Äventyr är ju lätt de roligaste enligt Noxen <3



Båda hästarna har även fått nya boxskyltar som jag satte upp idag! Jag har köpt dom via Facebook av en tjej som gjort dom och är verkligen jättenöjd!! Superfina <3

Kul med egna bilder och stamtavlan!

Imorgon ska jag rida en av ridskolehästarna och sen ska jag såklart rida Narisza också! Noxen får sig en promenad igen, får se vart vi går imorgon. Vill gärna variera så mycket det går så de inte blir så tråkigt för honom<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 24 februari 2019 10:36

Va så trött igår efter stallet så glömde helt enkelt att blogga..
Narisza hade vilodag igår så jag fixade bara stallet och sen blev det pyssel och mys!<3
Tror hon va rätt nöjd med det men idag blir det ridning igen.

Har du mer godis? Haha bortskämd prinsessa <3

Noxen får ju bara gå skrittpromenader nu så när jag va klar med stallet tog vi oss en liten promenad. Han fick gå och lukta på allt och kolla läget överallt så han va nog nöjd efteråt! Såret och svullnaden va så mycket bättre igår, svullnaden hade gått ner massor så det känns skönt. Tror medicinen hjälper bra. Dock eftersom han inte gillar att få medicin i munnen så måste vi sätta brems på varje gång men när man gör det så är de inga problem <3 Sätter vi inte på den så kan vi stå där och se fåniga ut för Noxen totalvägrar då...Haha knashästen!

Idag blir det promenad igen!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards