TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 25 februari 2019

Av Lovisa - 25 februari 2019 22:30

Fick även rida en av ridskolehästarna idag! Adde går ju bara med vissa lektioner för han är ju fortfarande lite busig ;) idag skötte han sig i alla fall super!<3 Lite protester men inget att lägga vikt på. Skällde lite på honom så skärpte han sig sen. Jobbade lite skänkelvikningar både i trav och galopp och det kändes jättebra <3

Han är ju i alla fall supersöt!!<3 det är ju ändå något speciellt med skimmlar! Bästa hästfärgen enligt mig ;)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 25 februari 2019 22:25

Idag när jag red Narisza va känslan mycket bättre än igår! Hon va lite pigg så red massa övergångar och jobbade med att hon verkligen skulle behålla formen och inte slå sig fri. Blev riktigt bra efter en stund! Red även galoppfattningar och dom blev också super efter en stunds jobb. Testade även lite delar ur programmet, mest travökningarna och galopp delen! Hon kämpade på bra hela passet <3 Tyvärr tog jag inga bilder idag så ni får nöja er med dom från igår ;)


Denna i hagen blev verkligen så fin!<3

Noxen fick en promenad idag igen, blir ju så denna vecka så får vi se om vi kanske kan rida typ i helgen eller början på nästa vecka igen. Idag gick vi mot skjutbanan och en stig in i skogen som leder till början på Islandsslingan. Tyvärr är de ett jättedike i vägen och precis innan där blev de mega blött så vi fick vända och gå samma väg hem igen men Noxen tyckte de va spännande ändå!<3

Ja grimman sitter lite knas på bilden rättade till det sen ;) söt är han i alla fall!<3

Idag kunde jag ge honom medicinen helt själv! Tog typ max 5 min att sätta på brems och ge den. Superduktig!<3 Med lite övning så kanske vi kan skippa den när de är dags för avmaskningen!

Imorgon blir det Noxen på FM och sen Narisza för på EM/Kväll ska jag ha lektioner på ridskolan :)

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards