TeamNariszaNoxson

Alla inlägg under februari 2019

Av Lovisa - 15 februari 2019 17:54

Idag blev det 3 hästar att rida haha.. Började med Nilas typ vid lunch. När jag kom så gjorde jag först stallet åt Narisza för hovis va hos Nilas och skodde.


När jag var klar med stallet va hovslagaren precis klar så det var värsta tajmingen! Vi red ett pass i ridhuset och han jobbade på superbra. Stora porten va öppen så att han såg ut, lite läskigt första gången men sen gick det bra att båda trava och galoppera förbi dörren!<3 Red nog ca 40-45 min.

Under helgen får han vila så ska jag rida honom på måndag igen :)

    

Han är ju så fruktansvärt söt!<3


Narsiza och jag red ut i skogen idag med en tjej i stallet! Dom va ju med och tränade igår så vi tog en lugn tur. Hade tänkt att i alla fall trava lite men va fortfarande massa is så fick bara bli skritt men hästarna verkade tycka att de va superhärligt att bara få komma ut på en skritt tur!<3


   


Narisza har ju som sagt fått lite skav på nosryggen så idag fick det bli ludd på! Såklart så ska det ju va rosa när det gäller prinsessan!<3

     

Finaste prinsessan<3


Noxen fick sig också en skogstur. Vi red blåbärsrundan och sen travade vi och galopperade lite fram och tillbaka på grusvägen!      

Superhärligt väder ute och fint fotoljus!<3


När vi gick hem genom skogen så var det ju lite sprickor i isen med vatten i och eftersom Noxen är lite fjollig så måste han ju hoppa över dom. När det va lite tätt mellan dom så blev det ju nästan en lite kombination av ishinder haha. Så blev lite miniterränghoppning på vägen hem! ;)


Duktiga hästar hela dagen idag och då känns det ju alltid toppen! :D


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 15 februari 2019 17:38

Hej. Kom hem sent igår och orkade inte ladda upp något från träingen så ni får det nu i stället :)


Opti kändes superfin under hela passet igår. Mjuk och följsam och höll sig faktsikt väldigt lugn även när vi red första uppvärmningen med galoppbommar. Vi skulle rida på 4 språng mellan första och andra bommen och sen 4 språng igen mellan bom 2 och 3. Hon lyssnade jättebra hela tiden!


Sedan började vi hoppa på ena långsidan med ett trav hinder först, 4 språng till ett räcke, sen 5 språng till ett räcke till! Opti va lite på men det är mest att jag måste va snabb och hitta räta upp mig direkt så blev det jättebra.

!
 
 

Sedan hoppade vi en liten sockerbit med 4 språng till en oxer och sen hoppade vi även plankan! Plankan hoppade hon utan att blinka, så duktig!<3


 


Sen avslutade vi med att sätta ihop allt till en bana! Hela banan kom inte på film men jaja ;)

Hon hoppade i alla fall allting super utan att titta på varken plank eller sockerbitar!


 

Träningen igår är nog en av dom bästa vi gjort tillsammans<3 Kändes verkligen toppen bra!


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa



Av Lovisa - 14 februari 2019 17:29

Idag red jag Nilas igen. Tänkte ta ett ganska lungt pass eftersom han gick lite längre pass igår. När jag red kände jag att han var lite trött så vi tog de lungt och red bara lite i alla gångarter utan några större krav!<3

Han kämpade på jättebra och va duktig trots att jag kände att han va lite trött.

Nöjd liten häst efter passet <3

Nu ska jag snart åka till Opti och så blir de hoppträning!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 14 februari 2019 15:40

Idag har båda hästarna vilodag. Jag va till stallet på FM och fixade allt. Började hos Noxen och när jag gjort klart stallet tog jag in honom och bara pysslade lite med honom innan han fick gå ut i hagen igen.

Är ju alla hjärtans dag idag så då fick ju båda hästarna såklart lite extra gott i krubban som dom får när dom kommer in och även en varsin ny grimma!<3

Jättefin i nya grimman <3

När jag va klar hos Noxen åkte jag till Narsiza. Fixade stallet och tog in och pysslade med henne också! Hon fick såklart och en ny grimma!

Prinsessan lika fin i sin nya grimma!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 13 februari 2019 22:41

Har ridit 3 av 4 hästar idag! Haha så man fördriver tiden likdom ;)

Jag med att rida Opti idag typ vid lunch. Vi gick till Fredriks ridhus och red. Vi va själva hela passet, så skönt. Han hade en bana uppställd fast hindren va liksom bara bommar på marken så jag och Opti passade på att rida en liten bombana. De va lite olika infångare vid några hinder och dom va ju lite läskiga men bra träning! Hon gjorde det i alla fall superbra!<3

Finaste tjejen!<3 imorgon taggar vi träning igen.

När jag va klar med Opti åkte jag till ridskolan och red Nilas. Han fick gå ett pass i ridhuset där vi både tränade att flytta undan för skänkeln i skritten och även rida serpentiner i traven. Han jobbade på toppen hela passet!! Så himla duktig liten häst<3

Efter Nilas va det Nariszas tur!

Innan jag åkte till Opti va jag ner och gjorde stallet hos Narisza och passade på att ta av henne täcket. De va så himla varmt och solen sken så hon fick stå utan täcke och lufta sig några timmar. Tror hon tyckte de va rätt skönt <3

Nöjd prinsessa <3

Hon fick gå dressyr i ridhuset i dag igen. Vi tränade delar ur programmet och det gick superbra. Glömde dock ta någon bild så ni får nöja er med bilderna från hagen haha.

Dock såg jag när jag ridit att hon börjar få ett pyttelitet skav på nosryggen typ antagligen av hacket och/eller sidepull...Hon ska vila imorgon så då får de ju läka lite! Får se hur de ser ut på fredag så får jag se vad jag kan rida med. Narisza är skimmel och dom är oftast mer känsliga och Narisza får ju skav av precis allt...speciellt på vintern! Av täcket, schabrak ja och nu tränset så aa :/ inte lätt att va skimmel <3
Jaja hon överlever nog haha ;)

Noxen fick vila idag. Hade tänkt longera lite om de hunnit tina lite på utebanan men den ser tyvärr fortfarande ut som en skridskobana! Så han fick vila <3

Rätt nöjd trots vila!

Imorgon ska bägge hästarna vila så åker ner på dagen och fixar åt båda!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 12 februari 2019 17:45

Narisza fick sig ett dressyr pass idag igen! Red med hacket idag och testade att rida igenom programmet igen. Tror jag kan snart kan det utantill ;) Hon kändes superfin att rida idag också även om hon dyker lite mer när jag rider med hacket än med sidepull! Annelie red en stund också och det såg superbra ut.

Problemet när vi va klara va att jag skulle ta kort och Annelie stod bredvid och Narisza vet ju mycket väll att hon har godis haha så aa korten blev väll sådär...Haha inte lätt när man har en bortskämd prinsessa som vet vart godiset är <3

Söt är hon i vilket fall oavsett om bilderna blir bra eller inte <3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 12 februari 2019 17:40

Idag red jag Nilas igen! Har några dagar gått och tänkt att jag ska fixa hans man när jag ändå rider och grejar med honom så personalen får lite mindre att fixa med ;) så idag borstade jag ur den noga så det inte fanns några tovor kvar och sen såg jag till att lägga allt på en sida! Gillar inte när de ligger överallt haha. Så tofsade helt enkelt manen så hoppas vi att den lägger rätt sig på bara ena sidan :)

Såklart fick han ljusblåa snoddar i manen <3

Han va lika fin idag att rida! Vi red inte superlänge då han gick rätt länge igår så idag fick de bli lite kortare han är ändå bara 5år. Vi red lite över en markbom och det gjorde han jättebra <3

Nöjd hästis efter passet <3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 12 februari 2019 11:58

Idag blev det en superhärlig tur till sätter med Ida och Putte! Blev mest skritt men även lite trav och galopp där det gick på grusvägarna. Hästarna va supernöjda och Noxen frustande typ hela turen! Det va synd att inte snön låg kvar men jaja det va lika härligt ändå!<3

Nöjd skrutt som väntar på att få gå ut i hagen igen <3

Nu är jag hemma och äter lunch och sen ska jag åka till ridskolan för att rida Nilas och Narisza

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards