TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 2 mars 2019

Av Lovisa - 2 mars 2019 19:11

Idag hade Narisza vilodag. Annelie och jag åkte dit typ vid 2 tiden och fixade stallet och sen tog jag in och borstade av henne bara <3.

Nu känns de ju som vintern borde va slut så vi tog bort det tjockaste täcket och hängde fram ett med bara fleece i! Så nu har hon ett med typ 150 g i och ett med fleccefoder :)

Nöjd tjej idag!<3

Sen åkte vi till Noxen. Annelie fixade stallet och jag longerade lilla busen idag igen. Han va betydligt lugnare idag! En bakut och ett litet ryck haha. Visst han va pigg men inte lika galen som igår hahaha...
Så imorgon blir de äntligen ridning igen efter typ 1 1/2 veckas uppehåll

Nöjd plutt efteråt!!

Ska berätta en Annan rolig sak också!
Har blivit teamryttare hos @lyckosmyckeet på Instagram!! Så i början på veckan kommer jag få hem supefina lyckoänglar till bägge hästarna!<3

Kommer få hem bla dessa!<3 Verkligen så kul! Så kolla mer än gärna deras Instagram! Supefina saker både änglar och armband <3

Kommer såklart visa er allt när det kommer!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 2 mars 2019 13:36

Igår fick Narisza gå ett dressyrpass i paddocken. Nu när det varit soligt och fint några dagar har paddocken på ridskolan torkat upp jättefint och va superhärligt att kunna rida ute i vårsolen<3


Hade turen så Josefin va i paddocken och fotade mig lite när jag red! Bilderna blev jättefina eftersom solen låg så fint. Jag sitter dock som en kratta men det får ni ignorera haha.. Prinsessan va i alla fall superfin och kändes jättebra att rida hela passet!!



       




         



 

       



Noxen fick igår äntligen springa på lina. Var synd att ingen kunde filma hahaha. Busungen va supertaggad och lycklig och va mer i luften än på marken första stunden tror jag. På slutet blev han i alla fall lite mer normal och kan ju i alla fall konstatera att han definitivt inte har ont i benet!<3 Idag ska jag longera igen så han får härja ur sig lite till (behövs nog) så att jag kan rida imorgon!


       

Nöjd efteråt i alla fall!<3



Haha jag fyllde på spån åt Noxen igår och när pelletsen låg i boxen och svällde stod han och åt ur sitt hönät i spolspiltan. Han stod ju dock lös och när jag vände ryggen till i typ 2 sekunder så tyckte han att han skulle gå in i boxen. Men när han kom in i boxen låg det ju två monster säckar där så då vågade han inte ens äta morötterna som låg i krubban... Och efter nån minut smög han ut tillbaka till hönätet (tror det var säkrare där när det va monster i boxen. hahaha min lilla knashäst!<3


      Vad är det för konstigt du lagt in mamma sa han ;)



Nu ska jag åka till HRF och fixa åt Narisza som har vilodag idag!<3



Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa


Av Lovisa - 2 mars 2019 13:19

Hade tänkt blogga igår men hade lite annat att göra innan stallet och sen på kvällen va jag skittrött..


Jaja! I torsdags var det i alla fall hoppträning. Opti fick ju inte vara med eftersom anläggningen är stängd för hästar utifrån. Så jag fick hoppa med Adde i stället <3

Han skötte sig såå bra och busade ingenting!!


Vi började med att hoppa en liten studs typ och ett kryss som sen blev till en oxer. Distansterna blev lite kansiga eftersom jag nu är van att hoppa Opti där det typ går i 300 (haha busan<3) så blev det lite svårt att rida när Adde inte alls ligger på så. Men det blev bättre och bättre mot slutet!





 
   


 


Sen hoppade vi en lite kombination som stod på ena långsidan! Den hoppade han jättebra på och jag såg distansen lite bättre!!



 



  
 

Efter det gick vi över till att hoppa andra långsidan. Fick verkligen rida i svängen för att behålla galoppen så vi kunde fån 6 språng på linjen. När jag red som jag skulle blev det riktigt bra!





Sen på slutet satte vi ihop allt till en liten bana!



  
Träningen kändes superbra trots att distanserna inte satt klockrent alla gånger! Har ju aldrig hoppat med Adde innan så kände mig ändå väldigt nöjd!<3

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards