TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 8 mars 2019

Av Lovisa - 8 mars 2019 17:47

Idag red jag dressyr med Narisza i ridhuset. Kände dock att jag hade rätt ont i min axel/neckelben/hela jävla armen... Så själva passet gick väll sådär. Narisza skötte sig ju bra men jag orkade inte rida ihop henne på det sätt som behövs och då går hon såklart inte helt rätt eftersom jag inte orkar rida. Hon kämpade i alla fall på bra. Får hoppas jag kan orka trimma henne imorgon inför programridningen på söndag.


     


Söt är hon alla dagar i veckan i alla fall!<3


När vi kom till Noxen så va de skitväder. Asså det regnade inte just då men blåste storm så han fick vila, tror inte jag hade orkat rida med min arm ändå...Så blev pyssel i stallet<3

     

 haha och såklart den där lilla tungan <3



Idag när jag kom från stallet så hade ÄNTLIGEN paketet från @lyckosmyckeet kommit!<3


 


SÅÅ himla fina saker! Den ljusrosa ängeln ska Narisza få inviga på söndag <3

Glöm inte att kolla in @lyckosmyckeet på instagram!<3


Ha det så bra så hörs vi!


// Loivsa


Av Lovisa - 8 mars 2019 17:35

Hej! Kör ett kombinerat inlägg för ridpassen med Nilas torsdag och fredag.


Igår fick han va med på hoppträningen! Han har inte gått med i någon grupp än och vi har inte hoppat något heller, bara ridit bommar. Han är ju dock lite gnäggig när vi är ensamma i ridhuset så jag trodde väll inte att det skulle bli några problem. Helt rätt, han tyckte det va jättekul att springa i ridhuset med massa kompisar och skötte sig superbra!<3 En gång i galoppen drog han ned huvudet och ruskade lite av typ ren lycka tror jag haha bebisen<3


Vi tog det väldigt lugnt så han inte skulle bli för trött. Först hoppade vi ett litet kryss och ett räcke som inte va något problem alls



 



Sen vände vi på det och tog samma hinder fast åt andra hållet. Det gjorde han också super!


 


Sen hoppade vi 5 1/2 och vidare på räcket och sen krysset. Första gången vi kom på räcket så tror jag han va i sin egna lilla värld så han glömde att lyfta på fötterna. Men när vi kom en gång till va det inga problem <3


 

Han får verkligen 10/10 igår han skötte sig såå bra hela lektionen!!<3



Så idag fick det bara bli ett joggpass. Red i skritt och trav ca 30 min vädligt kravlöst. Jag kände att han va trött så krävde typ bara att han skulle lyssna på mig vilket han gjorde bra.<3


   

Nöjd Nilas efter passet idag<3


Nu får han vila i helgen så får vi se om jag rider honom till veckan igen :)


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards