TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Lovisa - 13 mars 2019 19:19

Hej!


Idag började jag FM med att rida Opti. Gick till Fredrik och red i ridhuset (Skönt med ridhus med vädret som va idag) Det låg framme 2 galoppbommar som jag passade på att rida över när dom ändå låg framme. Opti va pigg att rida men lyssnade ändå väldigt bra. Kunde mjukna över båda bommarna så det kändes väldigt bra. Imorgon ska hon äntligen få va med på hoppträningen igen, ska bli superkul!<3

 



 



 

Nöjd tjej efter passet!<3


Mindre nöjd blev jag när jag öppnade porten till ridhuset och det snöade ute när vi skulle gå hem...Haha vart tog våren vägen liksom..


 




När jag var klar hos Opti åkte jag till HRF. Började med att fixa stallet åt Narisza, alltid skönt att ha det gjort. Sen gick jag och red Nilas. Jag la ut 4 st travbommar som han fick springa lite över. Han va superduktig och lyfte jättefint på fötterna över bommarna <3 Imorgon ska han få hoppa lite!


     



 



 

Nöd kille!<3



Narisza fick ett ordeligt dressyrpass idag på en hel timme! Red först lite övergångar så hon skulle lyssna på mig. Sen red jag lite skänkelvikningar i traven och sen red jag öppna på medellinjen i både trav och galopp<3 Hon kämpade på jättebra hela passet och kändes verkligen jättefin, så himla roligt!!<3

 



 



 



 

Idag var hon värd sin vikt i guld, så fin va hon!!<3




När jag var klar på HRF så åkte jag ner till Noxen.


Han har ju vilat sön,mån och tis eftersom han tappade skon i lördags och blev skodd igår så idag valde jag att longera i fall han skulle vara lite pigg! Kan säga att det va han dock INTE hahaha...Han ville inte alls bli longerad och tyckte det va skittråkigt. Varje gång jag saktade av till skritt så typ stannade han och tittade på mig som att "är vi klara nu eller" Han fick i alla fall stå ut ca 25 min och han lyssnade i alla fall bra på mig även om han tyckte det va tråkigt ;) Man kan inte alltid ha roligt här i livet!<3

 



 



 



 

Kan va svårt att ta kort när hästen bara vill ha godis <3


Imorgon ska jag till stallet ganska tidigt då Carro kommer för att vaccinera och kolla tänder på Narisza så hon kommer få vila imorgon. Sen ska jag rida både Nilas och Noxen och på kvällen blir det hoppträning med Opti!<3


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards