TeamNariszaNoxson

Direktlänk till inlägg 3 april 2019

Hur lyckas han med allt...?

Av Lovisa - 3 april 2019 19:02

Asså vet inte ens hur jag ska börja...hahaha!


Noxen lyckas ta mig tusan med allting i denna värld, vet inte riktigt hur han bär sig åt? När jag kom ner till stallet idag och skulle mocka så såg boxen ut som hej och hå och mitt i boxen låg hans vattenhink. Ann hade skrivit ett meddelande på tavlan åt oss att Noxen hade lite småsår på ena bakbenet. Gick ut i hagen och tittade på det ( eller snarare försökte titta för fick typ inte titta för honom (fjollig som han är) men när jag lyfte på pannluggen så såg han ut såhär:.....

 

Min älskade lilla plutt

När jag mockat och gjort allt i stallet kom Annelie så vi kunde duscha rent benet där såren var

 

Ser kanske illa ut på bilden men såren är små och väldigt ytliga! Så de läker nog ihop på någon dag!<3


Sen kom Ann ner och ville titta eftersom vi sa att han hade skrapsår i ansiktet. ( Det är liksom bara pälsen som är borta men huden är hel) När hon tittat så fatta hon ju varför hon inte sett det på morgonen. Sen fösökte vi tillsammans klura ut vad han gjort..


Vi tror att han har antagligen bara rullat sig och lyckas på något sätt (som endast han vet) sparkat på vattenhinken så den har flygit iväg i världens fart och landat mitt i boxen och då har väll han blivit helt förskräckt och kastat sig bakåt och lyckats slå i huvudet några gånger i en typ ventillationslucka som finns i boxen....Såren på benen har han nog fått när han blev rädd och for iväg bakåt och så har han antagligen lyckats trampa sig själv. Han har tyvärr två brodd kvar på ena framskon som jag försökt ta av men som sitter STENHÅRT.. Men som sagt vi vet inte exakt vad han gjort men nånting sånt känns mest rimligt. Luckan har han i alla fall slagit i för den va de massa Noxen hår på när jag kom. Vattenhinken har nog också fått sig en rejäl flygtur för när Ann kom så va väggen i boxen blöt, Noxen va blöt OCH det va vatten i påsen med täcken som då står utanför boxen...Haha jag förstår verkligen inte hur han lyckas med allt.. Inte lätt att heta Noxen alla dagar

Jaja såren är tvättade i alla fall och dom läker som sagt ihop rätt fort skulle jag tro. Skrapsåren i ansiktet tar det väll ett tag innan pälsen växer ut på så hans får väll se ut sådär ett tag haha plutten <3


  

Min lilla plutt nu får du sluta hitta på såna här saker <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 2 oktober 2019 10:50

Dålig uppdatering här igen...sorry för det! I lördags fick i alla fall Narisza vila ...

Av Lovisa - 27 september 2019 20:54


Igår fick Narisza va med och hoppa igen :) Vi hoppade inte så högt och hoppade även inte hela banan på slutet utan tog det helt enkelt lite lugnare eftersom hon inte hoppat på 2 veckor <3   Narisza hoppade jättebra och bjöd på superfint hela t...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:50

Som sagt skulle ha bloggat i fredags men det blev det inget med. Vaknade på morgonen med värk i varenda led i hela kroppen typ, Kan få så ibland på hödsten/vintern eller om vädret ändras fort, har det pga min sjukdom i mitt nyckelben tror jag..Gick i...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:34

Här kommer inlägget som skulle kommit upp i fredags om träningen med Opti. Varför det inte kommit upp och vad vi pysslat med kommer i ett eget inlägg :)   I alla fall. Har ju inte tränat med Opti på superlänge men hon va i alla fall väldigt fin!&...

Av Lovisa - 19 september 2019 18:07



Idag fick Narisza gå ett pass i ridhuset med Annelie som gick jättebra <3 Tog tyvärr inga bilder ;)   När vi va klara på HRF åkte vi till Noxen och fixade stallet och sen blev det en tur på grusvägarna bakom Åsa. Fullt iklädd reflexer och vi f...

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards