TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 4 april 2019

Av Lovisa - 4 april 2019 22:00

Hej! Idag blir de ett långt inlägg eftersom jag haft lite mer hästar att pyssla om ;)

Började morgonen vid 7 med morgonfodring hos Opti. Släppte ut alla hästar och fixade sen stallet åt Opti och även Walter :) Sen lite senare på dagen så fick Walter sig en promenad runt torp. Han va jättesnäll och duktig hela promenaden <3 en lite läskig grävskopa men den stod still så snällt så vi kunde gå förbi! :)

Duktig kille på promenad!<3

Åkte ner till Noxen runt halv 1 tiden och fixade allt och tog in honom och kollade hur han verkade. Såren på benen såg okej ut men tyvärr va hans ena ben väldigt svullet och tyckte även de andra såg lite svullet ut också :/ De är ju pga såren såklart men han har ingen feber och han va heller inte halt när jag longerade honom lite för att se hur han rörde sig så de va ju bra!<3

Han får helt enkelt ta de lugnt ett par dagar tills svullnaden gått ner :) <3

Haha ser ut som han somnat när jag skulle ta kort!<3

Plutten min <3 Han ställer att till de ibland med allt han hittar på <3



När jag va klar hos Noxen så åkte jag till Narisza. Hon fick gå ett dressyrpass idag i lilla ridhuset. Hon vilade igår så hon va lite pigg men ändå väldigt fin att rida!<3 Helt underbart att hon varit så fin att rida typ varje dag sen Marianne träningen som va för typ 3v sen!<3



På EM så hade jag lektioner på ridskolan med shettisarna mellan halv 5 och 6, de va jättekul även om jag fortfarande är lite ovan att ha lektioner då de va så längesen jag jobbade som vikarie! Men de gick bra i alla fall :)

På kvällen så longerade jag Opti på ridbanan som finns hos Melinda :) Den är ganska liten så lite svår att rida på men longera är inga problem :)

Opti va jätteduktig och lyssnade superbra och de va jättehärligt att stå där i kvällssolen och njuta<3

Nöjd tjej<3

Nu ska jag väll snart gå och lägga mig! Imorgon har jag morgonfodring igen ;)

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards