TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 8 april 2019

Av Lovisa - 8 april 2019 22:34

I dag blev de jobb på HRF mellan 7-12 :) Red även tiger då. Lilla knasfullblodet haha <3 Nej då, han skötte sig faktiskt bra! Lite hopp och studs när vi skulle galoppera (ibland blir man ju så glad och taggad så man bara måste hoppa på stället) men annars va han super snäll<3 gillar ju lite taggade fullblod! Tog tyvärr ingen bild på honom! Får fixa de senare i veckan då jag tror jag skulle rida honom igen :)

Att jobba gick bra, dock är ju mockningen de värsta för min axel men jag behöver inte mocka så mycket då dom i stallet vet hur de är så vi brukar anpassa!
När jag slutade vid tolv åt jag lunch och sen red jag Nilas!<3

Han va SÅÅ fin idag, haha känns som jag skriver de varje gång..Men idag va han så lätt och fin i handen och bar upp sig fint själv! <3 Imorgon ska han få gå lektion så då behöver inte jag rida honom! Lite synd hahahaha men han ska ju bli lektionshäst och då är de ju bra om han får gå lektioner! ;)

Asså något väldigt oklart har hänt med min kamera...kolla liksom dom där ljusfläckarna vid hans ben..blir såna där ibland när jag tar kort men inte alltid jätteknepigt!

Jaja red ju i alla fall Narisza när jag va klar med Nilas. Hon fick gå ett dressyrpass och red faktiskt med bett idag. Kändes helt okej och hon jobbade på bra. Dock så trivs ju jag och Narisza fortfarande bäst bettlöst de är bara så! Dock när jag hoppade med henne i fredags så va de ju speedy gonzales haha så därför tänkte jag prova att hoppa på bett en gång bara för att testa. Tror ju dock att de kommer bli som innan, att hon blir skitsur när jag måste ta henne i munnen när tar förhållningarna innan hindren och då får hon damp och slänger huvudet överallt och så blir distansen och allt helt knas. Men vi får se! Ska i alla fall testa :)

Nöjd prinsessa efteråt trots bett ;) <3

Skulle ju ha ridit Noxen idag men de blåste jäkligt mycket, typ halv storm och eftersom han tagit de lugnt sen i torsdags pga svullnaden i benen så ville vi inte rida idag när de blåste så ifall han skulle va för pigg och fara runt åt alla håll. Benen va superfina idag, pytte lite svullnad kvar på vänster bak annars ingenting <3 Så han fick vila och så passade vi på att försöka borsta bort lite päls. Blev typ en halv noxen på golvet i spolspiltan av päls hahaha men är fortfarande lika mycket kvar på hästen ;)

Trött liten plutt idag!<3 Imorgon är i alla fall planen att vi ska rida!

Får hoppa in och jobbar imorgon också och då ska jag jobba heldag. Har redan efter idag ont i höfterna och lite så men men jag får fixa en dag till! Ledvärken som kommer efter såna här dagar är jag van vid efter att ha haft de så i x antal år... Kan ju säga att ett heltidsjobb hade jag aldrig orkat med..är liksom helt död efter idag haha! Nu ska jag i alla fall försöka sova innan jag ska upp vid typ halv 6!

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards