TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 10 april 2019

Av Lovisa - 10 april 2019 23:46

Så underbart de är att rida när alla hästar är så duktiga och känns så härliga att rida!

Red Opti först idag vid lunch typ. Vi gick till Fredrik idag och väl där stod en stor jäkla borrmaskin eller vad de var och borrade och lät som bara den precis vid paddocken typ! Men Opti va superduktig och vi tog oss förbi den och in i ridhuset. Tänkte ju att jaja de får bli som den blir idag med den där utanför.

Men Opti va såå duktig. Hon va bara lite spänd precis i hörnet där de lät som mest men annars brydde hon sig inte ett piss!<3 Vi kunde rida precis som vanligt och hon kändes jättefin hela passet. Red över en markbom några gånger i trav och galopp och red även lite volter och skänkelvikningar!
När vi va klara gick vi lika lungt och duktigt ut ur ridhuset förbi den där borrsaken va de nu va hahaha och hem igen<3

Såå duktig idag!<3 och ja ni får stå ut med konstiga ljusfläckarna på bilderna ett tag till..Sorry för det!


Efter Opti va de Nilas tur. Han ska ju gå lektion imorgon och fredag så idag fick jag hoppa lite med honom. Red på utebanan och de blåste ju lite + han va lite pigg så han busade lite haha. När vi skulle rida fram i galopp så fick han för sig att när vi kom upp mot grinden (asså utgången) ja då skulle man ju försöka ta upp huvudet och springa ditåt. Fick göra halt några gånger och styra tillbaka men efter några försök så insåg han att man inte fick göra så haha.

Det gjorde dock inte så mycket att han busade lite där i början ;), för jäklar vad han hoppade sen. Vi hoppade två plank och en kryss oxer. Asså den där oxern, vissa språng blev så sjukt bra! Han hoppade nästan mig ur sadeln några gånger så bra blev det hahaha. Fick ta tag i manen lite, och nej hindret va inte så högt men han hoppade bara av så fint och bra!<3

Lite trött efter men ändå rätt nöjd och glad tror jag!<3 Ska bli kul att han ska få va med på klubbhoppningen nästa vecka! :)

Narisza fixade jag stallet och bara pysslade med idag! Och då glömde kan såklart bort att ta kort på prinsessan... så typiskt haha!

Bjuder på en från igår!<3



När jag va klar på HRF på EM så åkte jag till Noxen. Han fick gå ett markarbetspass idag där jag la fokus på lydnad! Jag la 3 galopp bommar på ena långsidan med typ 20m mellan varje. Först när vi travade sån la vi in skrittövergångar mellan varje bom så han inte bara skulle få trava på. Då lyssnade han superbra! Sen i galoppen så blev han lite taggad vilket han alltid blir när de är bommar eller hinder med i bilden ;)

Men då fick han göra halt i mellan vissa gånger och vissa gånger räckte de med en travöverång. Efter en liten stund jobb blev han fin och lydig och vi kunde rida över bommarna helt i galopp och flyta på över alla 3 utan att de blev raketfart på racer araben hahaha ;) <3

Nöjd och glad kille efter passet!<3 (Trots att hans ryttare bestämde hastigheten idag och han inte fick köra 310km/h som han vill göra om han får bestämma!) <3

Så som sagt, alla hästar har jobbat på bra idag! :) Imorgon blir de äntligen hoppträning med Opti igen <3

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa.

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards