TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 12 april 2019

Av Lovisa - 12 april 2019 19:01

Idag åkte jag till HRF vid lunch typ och började med att rida Tiger. Vi red i lilla ridhuset med stora porten öppen då de va så varmt i ridhuset. Han va Supersnäll idag med och hittade inte på något bus! Nu får han vila hela helgen <3

Har köpt ny mobil idag (äntligen!!) Så imorgon blir de bättre bilder än dessa med massa ljusfläckar på...

Efter tiger fixade jag stallet åt Narisza och red henne! Hon är ju som sagt en dam med lite egna åsikter ibland. Provade att rida med det 3 delade bettet med fasta ringar idag igen. Har ridit med de en gång denna vecka och provade idag igen för att se vad hon skulle tycka. Men kan egentligen konstatera att de bettet inte är något som Narisza tycker om...Hon biter tag och blir jättehård i munnen och tjurig och vill inte gå fram och sånt. Passet idag va helt okej och kändes mest skönt att hon säger vad hon tycker!

Vi har haft flera som sagt att hon måste vänja sig och sånt men känner att om hon blir sur och grinig över att ha det bettet tätt två dagar så varför ska jag krångla och bråka med henne?? Vi trivs bettlöst och hon funkar super på det och då vill jag inte bråka med massa olika bett..Vi har just nu ett bett som Narisza tycker är helt okej så då kan vi har det och rida på någon gång i månaden typ för omväxling annars så rider vi på hacket. Vi har ju även sidepull vi kan rida på och är även lite sugen på att köpa ett bitless bridle till henne!

Blev lite träning med dressyr staket idag också! Narisza brydde sig inte ett dugg. Skulle va kul om de anordnades lite bettlösa klasser i dressyren nu i år när de är godkänt!

När jag va klar på HRF åkte jag ner till Noxen. Han mådde mycket bättre idag och va typ som vanligt igen!<3 Annelie fixade stallet och jag longerade Noxen typ en halvtimme så han fick springa igång magen :) Idag va han pigg att longera och busade tom lite haha <3 Men de är skönt att han är sig själv idag igen.

Nöjd och glad kille idag utan ont i magen!<3

I helgen är de ponnydressyr på HRF så ska hjälpa till där :) Narisza ska vila imorgon och ridas på söndag och eftersom Noxen haft kolik så får han bli riden både imorgon och söndag. Tävlingsdagarna blir inte superlänge så rider hästarna efter tävlingen är slut bara! :)

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 12 april 2019 00:41

Idag va de dags igen med oturen för Noxen..känns som vi är förföljda av otur! :(

När vi kom ner på EM så mockade Annelie så skulle jag ta in honom. När jag ställde honom i spolspiltan så va han Super spänd och stod nästan och skakade och gjorde något försök till en pytteliten förskräckt bajs..Han kändes inte alls som sig själv!

Tog tempen på honom och den va normal. När jag lyssnade på magen lät de dock väldigt lite så vi tänkte att han måste fått kolik! Vi ringde våran ordinarie veterinär Carro men hon kunde tyvärr inte komma så då fick vi ringa ut distriktsveterinären.

Hon va utanför Filipstad men skulle komma på en gång. Dock va klockan nästan 5 då och jag skulle ju träna med Opti på kvällen och måste ju va där typ halv 7 då för att kunna fixa i ordning henne och så men de va bara att invänta Vet som kom vid strax efter 6! En superbra veterinär som kom! Hon lyssnade på honom och då lät de lite bättre. Vi gick ju med honom massor och så fick han trava lite för att få igång magen innan hon kom! Så hon trodde att vi lyckats stoppa de i tid<3 Han fick i alla fall kramplösande och smärtlindrad så han skulle må bättre<3

Älskade finaste hästen min!<3 Att vi ska sån otur hela jäkla tiden...Tycker de borde vända snart.... <3
Imorgon ska Narisza ridas och Noxen får vi ju vad vi kan hitta på!

Av Lovisa - 12 april 2019 00:24

Idag så åkte jag till HRF vid typ halv 1. Hade tänkt åka dit tidigare men sov rätt dålig så va piss trött på morgonen haha...
Jaja fixade i alla fall stallet åt Narisza och sen när de va klart så red jag Tiger!

De är ju ändå något speciellt med fullblod <3 Tiger är ju lite som han är (fullblod som sagt haha) Så lite sprätter och muppig haha men det tycker jag är lite kul. Tycker dom ibland har lite mer personlighet också. I Dag va han i alla fall jätteduktig och busade ingenting när vi red! Får hoppas han sköter sig lika bra imorgon igen <3

Rätt nöjd kille efter passet! :)

Narisza fick sig en härlig skogstur med lite sällskap! Isabelle skulle skritta ut på Reko tillsammans med Josefin och Junior så vi hängde på :) Först skrittade vi typ halva slingan sen red vi in på en stig i skogen som går ut till en grusväg som ligger lite innan ridskolan och sen hem igen <3 Jättefint väder och härligt sällskap, Narisza va supernöjd efteråt <3

Även Janni va med fast utan häst ;) Tror dock att Narisza blev lite förtjust i Junior haha<3 Klart man blir de när han nästan har samma färg som en själv ;) och håller med henne, skimmlar är ändå finaste färgen!<3

Nöjda och glada hästar idag!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards