TeamNariszaNoxson

Direktlänk till inlägg 12 april 2019

Liten dam med egna åsikter <3

Av Lovisa - 12 april 2019 19:01

Idag åkte jag till HRF vid lunch typ och började med att rida Tiger. Vi red i lilla ridhuset med stora porten öppen då de va så varmt i ridhuset. Han va Supersnäll idag med och hittade inte på något bus! Nu får han vila hela helgen <3

Har köpt ny mobil idag (äntligen!!) Så imorgon blir de bättre bilder än dessa med massa ljusfläckar på...

Efter tiger fixade jag stallet åt Narisza och red henne! Hon är ju som sagt en dam med lite egna åsikter ibland. Provade att rida med det 3 delade bettet med fasta ringar idag igen. Har ridit med de en gång denna vecka och provade idag igen för att se vad hon skulle tycka. Men kan egentligen konstatera att de bettet inte är något som Narisza tycker om...Hon biter tag och blir jättehård i munnen och tjurig och vill inte gå fram och sånt. Passet idag va helt okej och kändes mest skönt att hon säger vad hon tycker!

Vi har haft flera som sagt att hon måste vänja sig och sånt men känner att om hon blir sur och grinig över att ha det bettet tätt två dagar så varför ska jag krångla och bråka med henne?? Vi trivs bettlöst och hon funkar super på det och då vill jag inte bråka med massa olika bett..Vi har just nu ett bett som Narisza tycker är helt okej så då kan vi har det och rida på någon gång i månaden typ för omväxling annars så rider vi på hacket. Vi har ju även sidepull vi kan rida på och är även lite sugen på att köpa ett bitless bridle till henne!

Blev lite träning med dressyr staket idag också! Narisza brydde sig inte ett dugg. Skulle va kul om de anordnades lite bettlösa klasser i dressyren nu i år när de är godkänt!

När jag va klar på HRF åkte jag ner till Noxen. Han mådde mycket bättre idag och va typ som vanligt igen!<3 Annelie fixade stallet och jag longerade Noxen typ en halvtimme så han fick springa igång magen :) Idag va han pigg att longera och busade tom lite haha <3 Men de är skönt att han är sig själv idag igen.

Nöjd och glad kille idag utan ont i magen!<3

I helgen är de ponnydressyr på HRF så ska hjälpa till där :) Narisza ska vila imorgon och ridas på söndag och eftersom Noxen haft kolik så får han bli riden både imorgon och söndag. Tävlingsdagarna blir inte superlänge så rider hästarna efter tävlingen är slut bara! :)

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 2 oktober 2019 10:50

Dålig uppdatering här igen...sorry för det! I lördags fick i alla fall Narisza vila ...

Av Lovisa - 27 september 2019 20:54


Igår fick Narisza va med och hoppa igen :) Vi hoppade inte så högt och hoppade även inte hela banan på slutet utan tog det helt enkelt lite lugnare eftersom hon inte hoppat på 2 veckor <3   Narisza hoppade jättebra och bjöd på superfint hela t...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:50

Som sagt skulle ha bloggat i fredags men det blev det inget med. Vaknade på morgonen med värk i varenda led i hela kroppen typ, Kan få så ibland på hödsten/vintern eller om vädret ändras fort, har det pga min sjukdom i mitt nyckelben tror jag..Gick i...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:34

Här kommer inlägget som skulle kommit upp i fredags om träningen med Opti. Varför det inte kommit upp och vad vi pysslat med kommer i ett eget inlägg :)   I alla fall. Har ju inte tränat med Opti på superlänge men hon va i alla fall väldigt fin!&...

Av Lovisa - 19 september 2019 18:07



Idag fick Narisza gå ett pass i ridhuset med Annelie som gick jättebra <3 Tog tyvärr inga bilder ;)   När vi va klara på HRF åkte vi till Noxen och fixade stallet och sen blev det en tur på grusvägarna bakom Åsa. Fullt iklädd reflexer och vi f...

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards