TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 14 april 2019

Av Lovisa - 14 april 2019 01:56

Hej! Idag och imorgon arrangerar HRF regional/nat ponnydressyr. Jag är med och hjälper till hela helgen så hästarna får man ta efter att tävlingen är slut :)


Idag började det vid 10 men va i stallet runt 8 och fixade allt åt Narisza innan, skönt att ha det gjort. På EM när tävlingen va slut så gick jag och kollade henne och så blev det lite pyssel, med borstning och mys <3

         

Nöjd och glad prinsessa<3


Ny mobil nu, så nur blir det lite bättre bilder/filmer :D




När jag var klar på HRF åkte jag till Noxen. Annelie fixade allt i stallet när jag red. Jag värmde upp i alla gångarter med lite tempoväxingar och volter. När jag värmde upp i galopp så vände jag snett igenom någr gånger och när jag testar att byta gslopp så bara tjof så gjorde han superfina byten!!<3 Har provat förut att byta men då har han typ inte fattat men idag så bara gjorde han det, SÅÅ duktig!!


Ja i alla fall när jag ridit en stund kom Annelie ner och ställde fram ett litet hinder så han fick hoppa ett par srpång. Först i ena varvet va han lite nonchalant eftersom hindret inte va så högt, så då rev han en gång. Men i andra varvet hoppade han fint!<3



 






 

Han va lite taggad, vilket han alltid är men gjorde det ändå bra. Eftersom han hade kolik i torsdags va det bara skönt stt känna att han va som vanligt igen!


   
  
  Nöjd liten häst efteråt!<3


imorgon (eller ja idag om jag kollar klockan haha) så ska båda hästnarna ridas, men tävlinge håller inte på så sent så det är skönt :)


Ha det så bra så hörs vi!


// Loivsa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards