TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 15 april 2019

Av Lovisa - 15 april 2019 18:26

Åkte till HRF vid 1 idag och fixade stallet åt Narisza. Sen red jag Nilas. Han va superfin att rida idag!<3 lika duktig som han alltid är. Red ca 40 min och jobbade med galoppen och lite serpentiner.

Duktig pojke!<3

När jag va klar med Nilas va det dags för Narisza! Lånade ett par sporrar av Mina idag för att få henne att lyssna på skänkeln som hon inte gjorde igår...Idag va de mycket bättre och hon va superduktig!<3

Behöver ju typ inte använda sporrarna men de räcker med att dom sitter på så tar hon skänkeln mycket bättre bara jag snuddar pyttelite med den!! Vi red lite skänkelvikningar och några byten och även travökningar. Så bra ökningar som hon gjorde idag har hon nog aldrig gjort!!<3

Såklart iklädd lyckoängel från bästa @lyckosmyckeet <3

Efter HRF åkte jag till Noxen. Han har gått två väldigt bra pass på banan under helgen så idag blev det en barbackatur på grusvägarna i skritt och trav. Noxen va lika snäll och duktig som alltid!<3

Syns inte så väl men Noxen hade såklart också lyckoängel från @lyckosmyckeet :)

Duktiga hästar idag!<3

Ikväll blir det en sväng till HRF igen då jag har kvällsfodring!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 15 april 2019 08:23

Blev inget inlägg igår kom hem sent och va trött haha.

Tävlingen va slut ca halv 2 och sen ska ju allt plockas bort och sånt. Stallet hade jag ju fixat på morgonen så de va väldigt skönt. Narisza fick sig ett dressyrpass på stora utebanan och de gick väll helt okej. Hon va lite dryg och kände inte alls för att lyssna på min skänkel...tog den typ varken framåtdrivande eller åt sidan men fick låna ett spö av Mina och då helt plötsligt så kunde man ta skänkeln och lyssna jättebra haha ston asså! Då blev hon väldigt fin och vi red på en stor 8volt och tränade lite byten!<3

Hon blev supersvettig så hon fick sig en dusch efter passet <3

När jag va klar hos Narisza så åkte jag till Noxen och fixade stallet. Tog in hästarna och skulle rida Noxen. Jag drygade mig lite så red inte Noxen förens klockan va typ 6 på kvällen.

Han va i alla fall jättefin och vi testade lite byten igår också! Det är som han helt plötsligt fattar vad jag menar för nu bytte han sprättlätt. Visst han fick korsgalopp några gånger men rättade nästan direkt och han har ju precis kommit på hur man gör <3 Såå stolt över min bebis som börjar bli stor!<3

Och ja hans form på bilderna är ju lite knas men han tyckte inte de va så kul att ta kort haha. Han går absolut inte sådär ihop knycklad när vi rider ;) Men såå skönt att man kan rida på kvällen i t-shirt och solen skiner! Nu vill vi ha sommar <3

Idag ska båda hästarna ridas och jag ska även rida Nilas!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards