TeamNariszaNoxson

Direktlänk till inlägg 19 april 2019

Träning igår, tävling idag

Av Lovisa - 19 april 2019 23:01

Igår var det dags för hoppträning med Opti igen. Hon va lite övertaggad och jag tycker väll inte att det blev den bästa träningen vi gjort. Såg inte riktigt distanserna som jag ville och aa det kändes väll helt enkelt inte som att jag red så bra som jag kan! Då blir man liksom lite störd på sig själv. Opti va jätteduktig och hoppade bra och va inte alls tveksam så det va jättebra men jaja ibland har man inte superkänsla på träning helt enkelt. (Och som sagt hästen lika duktig som alltid<3)



Först hoppade vi ett litet räcke och vände över en liten sockerbit för att byta galopp och sen en liten oxer, det lyssnade hon väldigt bra på<3 (oxern kom inte med på film)


  


Efter det hoppade vi den lilla serien på ena långsidan. Den kändes helt okej. Opti gasar gärna lite genom sånt men det är också för att jag är lite för långsam med att räta upp mig och få tillbaka henne! Så mer mitt fel tror jag ;)



Vi hoppade även långsidan på andra sidan




Sen avslutade vi med att hoppa en bana! Banan kändes helt ärligt KAOS...Ser säkert inte ut så i filmen men jag tyckte verkligen jag red pissdåligt....Vi kom knas på flera hinder och aa...Opti va i alla fall en ängel och hoppade jättebra trots halvbra ryttare på ryggen<3


 







Så efter träningen igår va jag kanske inte supertaggad på att tävla idag, men tänkte att fan Lovisa rid bara som du brukar så kommer de ju gå bra. Kände redan när jag började hoppa fram att det kändes mycket bättre än igår. Såg distanserna bra och Opti va helt med på noterna! Sen rider jag nog alltid lite bättre när det är tävling, blir alltid lite extra fokuserad då och skräper mig lite extra!


Melinda la oss sist på hela dagen eftersom Opti fortfarande är typ lite "bebis" eller vad man nu kan kalla det. Känns i alla fall inte safe att rida fram med dom yngre barnen utan då fick vi rida sist så kunde vi hoppa fram lite i lugn och ro.


Banan kändes super!!<3 Hann inte riktigt få tillbaka henne till hinder 5 så då kom vi lite nära och till 7an så fick hon korsgalopp och då såg jag inte riktigt distansen så då kom vi också lite nära. Men det kändes ändå superbra och Opti va inte ett dugg tittig eller något sånt! Bästa hästen<3



  



Våran andra hopptävling och våran 3dje tävling tillsammns, så nöjd med henne idag<3

 



 



 

Bästa Opti<3 Såklart rosa outfit <3


Så jäkla tacksam att jag får rida denna häst. Har ridit henne lite mer än ett år och hon har lärt mig SÅÅ jäkla mycket och har verkligen utvecklats i min ridning!<3 Tack Melinda för att jag får rida din fina tjej<3



// Lovisa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 2 oktober 2019 10:50

Dålig uppdatering här igen...sorry för det! I lördags fick i alla fall Narisza vila ...

Av Lovisa - 27 september 2019 20:54


Igår fick Narisza va med och hoppa igen :) Vi hoppade inte så högt och hoppade även inte hela banan på slutet utan tog det helt enkelt lite lugnare eftersom hon inte hoppat på 2 veckor <3   Narisza hoppade jättebra och bjöd på superfint hela t...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:50

Som sagt skulle ha bloggat i fredags men det blev det inget med. Vaknade på morgonen med värk i varenda led i hela kroppen typ, Kan få så ibland på hödsten/vintern eller om vädret ändras fort, har det pga min sjukdom i mitt nyckelben tror jag..Gick i...

Av Lovisa - 25 september 2019 20:34

Här kommer inlägget som skulle kommit upp i fredags om träningen med Opti. Varför det inte kommit upp och vad vi pysslat med kommer i ett eget inlägg :)   I alla fall. Har ju inte tränat med Opti på superlänge men hon va i alla fall väldigt fin!&...

Av Lovisa - 19 september 2019 18:07



Idag fick Narisza gå ett pass i ridhuset med Annelie som gick jättebra <3 Tog tyvärr inga bilder ;)   När vi va klara på HRF åkte vi till Noxen och fixade stallet och sen blev det en tur på grusvägarna bakom Åsa. Fullt iklädd reflexer och vi f...

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards