TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 1 maj 2019

Av Lovisa - 1 maj 2019 22:56

Idag åkte jag till Noxen vid 10 och red ut i skogen tillsamman med Linda och Funny. Vi red ett varv på islandsslingan, jättehärligt :)



När vi ridit fixade jag stallet och sen åkte jag till HRF. Fixade stallet åt Narisza och sen blev det ett pass på banan. Hon hade ju egentligen skritt dag idag men eftersom Micke skulle komma och dom oftast ska ta de lugnt några dagar efteråt så fick de bli ett vanligt pass idag <3 Red typ 40 min och passade på att rida lite över en markbom. Narisza kändes superfin!<3

Fick bli två gamla bilder, sorry för det..!

Blev en snabblunch för mig och sen kom Micke till Narisza. Vi fick massa beröm för att hon musklat på sig massor och även att hon musklat sig jämt så de va väldigt kul att höra! Micke sa att hon är verkligen jättefin i kroppen nu <3

De framben där hon har sitt överben va jätte lite ömt (asså bara överbenet liksom) Ingen fara utan vi kan rida och sånt men ska Va lite extra noga med liniment på där så kommer de försvinna sa han! Så de va typ det enda på henne så verkligen superskönt! Nu är hon kollad och typ fräschare än någonsin i kroppen<3 Känns så skönt att vi valt att tagit de lugnt med hoppning och så för verkar ju som de varit bra för speciellt hennes ben :)

Efter Narisza va de Noxens tur! Han fick också massa beröm för att han musklat sig massor och så sa Micke att han håller på att växa! Skulle va så kul om han kunde växa någon centimeter till på höjden. De roligaste va att han sa att Noxen kommer bli en riktigt fin häst när han är färdigväxt och sånt är alltid kul att höra!<3

Noxen va dock lite öm på vissa små ställen efter de där jäkla äventyret i boxen som ingen av oss vet vad han gjort (mer än att hinken attackerade honom ;) och han slog i huvudet lite) Men inget att oroa sig över, de kommer försvinna <3 Han ska också få liniment lite extra nu så kommer de bli bra!<3

Kollar man såhär så är han inte så liten längre <3

Imorgon ska båda hästarna få vila så då blir de bara pyssel<3 och på fredag ska dom skrittas och sen i helgen ska vi ju träna för Marianne!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards