TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 8 maj 2019

Av Lovisa - 8 maj 2019 23:00

Eftersom HRF har dressyrtävlingar i helgen så står staketet framme på ena utebanan så dom som tävlar har möjlighet att rida fram där.

Superbra för oss som står på anläggningen för då kan man passa på att träna lite. Så idag fick det bli dressyrtrim för Narisza. Skrittade fram på vägen och sen red vi ett pass på banan med staketet. Narisza va SÅÅ fin idag helt sjukt<3 Hon vilade ändå igår så trodde hon skulle va aspigg eftersom vi red ute och de blåste lite. Men hon va mjuk och följsam hela tiden. Red lite travökningar som va jättefina och sen red jag även igenom LB:2 programmet en gång och de kändes också super<3 Och staketet brydde hon sig inte om alls ;) Duktig som hon är!<3

Efter dagens pass blev jag Såå sugen på att tävla. Vi måste bara få till att lastträna henne så kanske vi åtminstone kan komma ut på en pay and ride! Skulle ju va kul att kanske hitta ett bett också eftersom de inte verkar vara så många klubbar som anordnar bettlösa klasser...Annars rider vi ju helst bettlöst eftersom hon gillar det bäst!<3 Men om man rider pay and ride så tror jag kanske man kan få tillåtelse att rida bettlöst.

Duktig prinsessa idag!<3

Hahaha när hon tröttnat på att ta kort och bara vill ha godis i stället ;)

Imorgon ska jag va på EQ på FM och sen ta hästarna på EM. Prognosen säger regn men hoppade verkligen dom har fel...

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 8 maj 2019 22:14

Idag blir världens bästa och finaste arabkille hela 6år!<3 Helt sjukt att de snart är 4år sen han kom till oss. Så liten och alldeles fluffig klev han ut ur lastbilen en vinterdag och man visste ju inte alls hur de skulle bli eftersom han bara gått i en hage fram tills han kom till oss.

Blev ju med facit i hand väldigt bra och jag har lärt mig så sjukt mycket och kan ibland ha svårt att fatta att jag faktiskt ridit in honom (Med hjälp då såklart)

Lillfisen<3 denna bild är tagen typ när han varit hos oss ca 1 månad.

Nu kom kanske inte dom här 3 bilderna i precis rätt ordning men han va i alla fall liten på dom. Liten söt bebis <3

Har hänt väldigt mycket på 4 år <3 ÄLSKAR hoppbilden!<3

Idag firade vi 6års dagen med ett longeringspass :)

Som sagt har hänt mycket och han har blivit en riktig fin och härlig liten häst med helt underbar personlighet!<3 Hoppas dom kommande åren blir lika underbara som dom 4 Vi hittills haft!!<3

Älskar dig otroligt mycket, världens bästa Turbo Stars Noxson!!<3

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards