TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 17 maj 2019

Av Lovisa - 17 maj 2019 22:46

Igår va det dags för hoppträning. Vi hoppade på stora utebanan och Opti va såå sjukt taggad..Det va tydligen highlife att få hoppa på den stora banan ;)


Förutom att hon va sjukt taggad så kändes ändå hindern bra. Hon hoppade allt fint och några spårng blev riktigt bra!<3

Lägger in några slowfilmer, tycker de är lite kul för då ser man hur fina språng hon tar <3



  



  


Klippte ihop några spårng från träningen till en film :) <3 Som sagt syns ju att hon är något övertaggad dom första sprången haha men hon taggade ner lite ju mer hon fick hoppa ;)


 


Sista banan va bra till hinder 3...De va ett räcke (det som är ett kryss som vi travhoppar först i filmen ovan) Vi hoppade det mot skogen och Opti rejsade iväg lite efter och när vi skulle svänga så va det som att hon inte riktigt förstod vart hon skulle så vi svängde lite hit och dit fort och sen svängde vi helt enkelt år varsitt håll...Landade dock på ryggen, ländrygg och svanskota fick värsta smällen. Tyckte inte jag fick sådär superont men när jag satt upp så kände jag ju hur ont jag hade. Hoppade två språng till och sen nöjde jag mig med det pga ryggen.


Melinda fick gå hem med Opti för det kunde inte jag.. eller ja jag hade nog kunnat men det hade tagit 3x så lång tid som de brukar göra för kunde verkligen typ inte gå. Vi åkte in till akuten på kvällen mest för att kolla upp för säkerhetsskull när det är ryggen. Hade ju väst på mig men tror jag lyckades smälla i precis där västen slutar.  Ryggen är i alla fall röntgad och allt såg bra ut så får helt eneklt stå ut med lite ryggont några dagar. Detta va ju dock första lite mer *odentliga*  avramlingen på Opti eller vad man ska säga (har gjort 3 andra men dom va verkligen failavramlinagr i typ skritt ute 2 ggr när hon blivit rädd och kastat sig och en gång när vi travade fram på en träning och hon också blev rädd) Men med tanke på att hon är väldigt taggad och busat en del gånger och jag suttit riktigt löst några gånger hahaha så va de väll på tiden att åka av haha ;)


MEN utöver den där avramligen på sista banan kändes träningen riktigt bra med tanke på hur taggad hon va <3

   

Några riktigt fina spårng fick vi till innan ryttaren fick smaka lite grus hahaha ;)



Därav fick både Noxen och Narisza vila idag då jag inte ens lär ha kunnat få upp foten så jag kom upp till stigbygeln. Hade som plan att hoppa med hästarna på söndag men vi får väll se ;)


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 17 maj 2019 22:31

Igår fick båda hästarna gå ett varsitt pass med lite bommar.


Narisza red jag ute på stora banan då det stod massa hinder ute så va lätt att lägga ut bommar då. La en bom och sen två bommar tätt som jag red med ett galoppsprång i mellan. I mellan den ensamma bommen och dom två som låg tätt så va det ganska långt så red bara på känsla för att få en bra rytm. Red sedan på typ en jättestor oval volt så efter bommaran red jag varannan gång ut åt höger och varannan åt vänter. Narisza har tyvärr fått lite skav av hacket på nosryggen (fröken jag får skav av allt) så nu kommer det bli att rida på sidepull ett tag eftersom de sitter högre upp så får skaven chans att läka lite. Hon va lite stark pga det men ändå väldigt duktig <3


     

Asså på den sista bilden somnade hon visst lite ;) <3


Noxens bompass blev att jag la två bommar på volten så gjorde typ en övning som heter klockan. Då ska man egentligen lägga fyra bommar på volten en på varje kvarts del eller hur man ska säga men eftersom vi aldrig gjort den övningen med Noxen så la jag bara en bom på varje halva av volten <3 Så går det väll ut på att man ska få jämna antal språng mellan varje bom och liksom lika många spårng mellan varje bom :) Noxen som gärna taggar igång väldigt mycket va faktiskt superfin att rida och lyckades sätta jämt antal mellan båda bommarna så det kändes superbra!<3

   

Finaste pojken <3



Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards