TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 20 maj 2019

Av Lovisa - 20 maj 2019 23:31

Idag åkte jag till HRF vid 1 tiden typ och började fixa stallet åt Narisza. Hann bara mocka för när Edit sa att hon skulle rida ut så hängde vi på :) Vi tog ett varv på slingan och hästarna va pigga och glada!<3

Nöjda och glada hästar i skogen <3

Glad prinsessa efteråt som fick bli lite avsvampad efteråt i värmen :)

Efteråt fixade jag de som va kvar i stallet och sen åkte jag till Noxen. Annelie och jag hjälptes åt med stallet och sen fick Noxen gå en lugn tur i skogen med Annelie! Snäll och duktig som vanligt <3
Blev lite skritt och trav för honom idag :) lagom i värmen som va!

Nöjd kille (en liten stund enda tills myggen anföll både honom och oss)
Tror jag fick 10 nya myggbett idag minst..myggen älskar verkligen mig Såå hopplöst + tål inte myggbett heller så dom kliar som bara den och sväller upp som tusan!
Jaja hästarna va nöjda över att få komma ut i skogen idag i alla fall!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 20 maj 2019 10:36

Igår va ryggen bättre och envis som jag är så skulle minsann båda hästarna få hoppa som vi planerat!

Narisza hoppade jag på utebanan eftersom de redan står massa hinder framme. Red på sidepull och visst hon busade lite men inte alls så mycket som jag trodde hon skulle göra. Hoppade 2 räcken, en grind och en liten oxer. Hon hoppade allt jättebra och tyckte de som vanligt va superkul haha ;) <3

Vi glömde dock ta kort när jag hoppade Narisza så får bjuda på lite andra bilder..

Från när vi longerade!<3

Noxen fick också hoppa och han fick hoppa en kryssoxer och en planka. Han va pigg och glad och hoppade också Såå bra!!<3 Han har ju inte hoppat på typ några veckor eller så men han hade i alla fall inte glömt hur man hoppar ;)
Och vi kom ihåg att ta kort också <3

Bästa hästen!<3

Idag ska båda hästarna ridas som vanligt hoppas inte ryggen protesterar för mycket efter hoppningen igår haha...

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards