TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 1 juni 2019

Av Lovisa - 1 juni 2019 21:03

Idag åkte jag och Annelie till Narisza strax innan 3 och fixade stallet. Narisza hade ju vilodag idag så blev bara pyssel och mys i stallet <3 Passade på att linimenta henne också :)

Haha hon bara stod och typ tiggde godis och ville gå in och äta sin mat när jag skulle ta kort <3

När vi va klara på HRF så åkte vi till Noxen och fixade stallet. Han fick gå ett markarbetespass idag. Annelie på först ut två travbommar som vi red över och sen rullade hon ut dom till 2 galoppbommar. De gjorde han jättefint och va väldigt bra att bara ha ett galoppsprång mellan för då va han tvungen att vänta och kunde inte gasa iväg så ;)

På slutet la hon upp bara till ett litet kryss som vi skuttade över några gånger. Inga problem och Noxen va faktiskt riktigt lugn emot!<3

Duktig liten häst!<3

Imorgon ska han få vila och så ska vi testa att åka en sväng med transporten! Han har ju bara åkt en enda gång i sitt liv och de va när han kom till oss och då åkte han Bkorts lastbil. Så Ann erbjöd sig att hjälpa oss så han ska få åka en liten sväng innan torsdag, så himla snällt! Vi ska även få låna hennes transport på torsdag eftersom de är den vi haft när vi lasttränat (Vi har ju lastat på honom flera gånger utan problem han har till och med gått på själv men aldrig åkt någonstans) så ska bli spännande!

Narisza ska få gå imorgon eftersom hon vilade idag och på måndag ska hon få va med på hoppträning för första gången på superlänge! Vi ska bara va med på typ "framhoppningen" och ta de lugnt men ska bli skönt att få lite hjälp av Melinda innan tävlingen till veckan.

Ha det så bra så hörs Vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 1 juni 2019 08:43

Sorry för lite dålig bloggning senaste dagarna!!

I torsdags så följde jag med Mina på tävling till grums. Vi kom hem efter lunch typ och då fixade jag stallet åt Narisza och sen hem en snabbis och åt lite och sen tillbaka till HRF och red ett dressyrpass i ridhuset. Red med det nya tränset och Narisza va SÅÅ fin!! Hon går riktigt bra på det så de känns superhärligt <3

Sötaste prinsessan <3


Efter Narisza åkte jag till Noxen och Annelie och jag fixade stallet. Skulle ha ridit men de regnade och blåste så fick bli en pyssel dag inne i stället <3



Igår åkte jag till Opti på FM och red bort till EQ med Melinda och Walter. Opti va pigg och glad men jätteduktig <3

Härlig utsikt från masterbanan!

Sen åkte jag till HRF och fixade allt i stallet och så fick Narisza sig ett dressyrpass igen. Vi red lite skänkelvikningar och även sluta i trav och galopp. Hon va lite pigg men jobbade på väldigt bra <3

Lillbusan <3

Efter HRF åkte jag till Noxen och red honom när Annelie fixade stallet. Han va jättefin hela passet. Dock när vi travat typ 5 min så anföll de visst en stor krokodil ur diket och jag va inte alls med på det så då fick matte smaka lite grus hahaha... Noxen tog avramlingen (den första jag gjort på honom) med ro och funderade nog mest på varför jag inte hängde med när han försökte rädda oss från monstret ;) Han travade två varv på volten och sen insåg han att jag inte satt på så då stannade han och titta på mig som stod där i mitten haha lilla knashästen!<3 Jag satt upp igen och red resten av passet utan problem :)

Nöjd kille efteråt!<3

Båda hästarna är även anmälda till klubbhoppningen nästa vecka! Dom ska få hoppa 40cm. Narisza har ju inte varit igång med hoppningen så länge och Noxen har ju faktiskt aldrig tävlat! Ska bli spännande att se vad Noxen tycker om att få komma till HRF för första gången <3 Han är ju rätt cool så tror faktiskt de kommer gå bra :)

Idag ska Narisza vila och Noxen ska ridas (får hoppas att de slutar regna bara) annars får de väll bli ridning i regnkläder ;)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards