TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 20 juni 2019

Av Lovisa - 20 juni 2019 23:05

Idag åkte jag till Narisza vid 2 tiden typ och fixade stallet. Hon fick sedan gå ett dressyrpass i ridhuset. Försöker rida henne inne när de är så varmt då vårat stora ridhus faktiskt ändå håller sig ganska svalt! :)

Vi red innanför spåret hela passet och sen tränade jag skänkelvikningar i både trav och galopp. Nyttig övning för att hästarna ska va lyhörda för skänkeln. Red även lite utan stigbyglar för att få träna min sits lite ;) Red också förvänd galopp vilket hon gjorde superbra! Hela passet flöt på bra och Narisza va SÅÅ fin <3 Skönt när man får såna pass <3


Outfit idag: schabraket är från PS of Sweden, mina ridbyxor har jag köpt från malma sadelmakeri och hjälmen är ju en Charles Owen :)

Köpte den på EQs outlet som finns på Hammarö till ett riktigt fyndpris när dom hade sina tävlingar i maj. Narisza har även såklart en lyckoängel från bästa lyckosmyckeet!!<3

Och såklart så gnäggade hon precis när jag skulle ta kort haha ;) Min prinsessa <3

När jag va klar hos Narisza åkte jag till Noxen. Annelie fixade stallet medans jag red. Va så taggad efter att Narisza gått så bra så Noxen fick sig också ett dressyrpass.

Och vi tränade på samma saker som jag gjorde med Narisza. Han gjorde skänkelvikningarna super fint men den förvända galoppen som vi typ aldrig tränat på va ju lite jobbig men han kämpade ändå på superbra!<3 Red även Noxen lite utan stigbyglar. Haha får väll se om jag får någon träningsvärk imotgon ;) Hade i alla fall en jättebra känsla hela passet med Noxen också<3 :) men den förvända galoppen får vi trimma vidare på men alltid kul att ha saker att träna på!

Våran outfit idag: schabraket är från Equestrian Stockholm och aa hade ju samma ridbyxor ;) hjälmen är från samshield och handskar från roeckl (också köpta på EQs outlet) och såklart hade även Noxen en fin lyckoängel från lyckosmyckeet! <3

Finare arabpojk är nog svår att hitta ;) <3
Mammas älskade arabpojk!!<3 Vad jag tycker om honom!!<3

Haha när man gör bilder till insta ;) Hon den där arabfröken vi har är verkligen en liten prinsessdiva och hon vet om de också! Och utnyttjar de för den delen hahaha ;) <3 Men går de att hitta en sötare prinsessa?? Tror nog inte de, Haha inte alls partisk ;)



Jaja imorgon är de midsommar och jag har morgon fodring på ridskolan. Båda hästarna ska faktiskt även ridas :) ska iväg på lördag så då får dom vila då i stället <3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards