TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 3 juli 2019

Av Lovisa - 3 juli 2019 18:55

I torsdags hade Nils vilodag och i fredags fick pappa rida lektion för Melinda! Han har ju ridit på lektion för massa år sen typ när han gjorde lumpen och sen har jag och pappa varit på några turridningar typ :)


Pappa va superduktig och Nils också såklart ;) Pappa fick rida i alla gångarter och sen fick han träna att styra lite mellan lite sockerbitar! Pappa tyckte de va lite jobbigt men väldigt kul, så vi kanske får fixa fler lektioner ;)


   

Nöjda och glada efteråt båda 2 :)


På lördagen fick de bli ett kvällspass men eftersom jag va i stallet på morgonen så såg jag när pluttis låg och sov i hagen så kunde ju inte låta bli att ha lite hagmys med honom!<3

     

Han är ju såå mysig <3



På söndagen så blev det en supermysig uteritt för att avsluta veckan <3



  
 

I måndags kväll när jag va i stallet så låg han ju och sov i hagen igen och då blev de ju lite mer mys<3

     


Han är ju så snuttig så jag tror jag döör <3



  


Sen fick jag även ett roligt meddelande på kvällen från Nils förra ägare! :D Hon hade hittat min instagram av en slump så de va väldigt kul och hon skickade massa bilder hon hade på honom <3


         


Kolla in fölis Nils liksom!? Asså dör fan söthetsdöden!<3


På fredag går han på väldigt välförtjänt bete <3


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 3 juli 2019 17:52

Får väll börja med att säga sorry för extremt dålig uppdatering...Har väll ingen bra ursäkt mer än att jag varit mycket i stallet. Va lite mycket förra veckan när jag hade Nils också. Det va såklart supermysigt men hade lite svårt att hinna uppdatera och har varit sjukt trött på kvällarna. 


Får skriva ett långt inlägg nu med lite update om Narisza och Noxen och sen får Nils en egen uppdatering ;)


I fredags fick sig Noxen en sväng i skogen igen med Annelie och sen red hon även en liten stund på banan 

       

Glad lite kille efter passet :)



Narisza fick sig ett dressyrpass i ridhuset och va jättemjuk och fin att rida <3

     

Nöjd tjej <3




På lördagen fick båda hästarna vila och bara njuta i hagen. Va ner på morgonen och gjorde stallet och pussade på dom i hagen <3

                 


På kvällen va jag ner en snabbis och gjorde kvällscheck på dom. Har lite (läs mycket haha) kontrollbehov så vill gärna kolla dom efter insläpp så allt är okej, även om jag såklart vet att folk skulle ringa om det skulle va något.

         


I söndags fick Noxen gå ett dressyrpass på banan som gick sådär.. Han va lite tonårsodräglig och såg monster lite överallt. Blev väll något bättre mot slutet men jaja han börjar väll bli tonåring och alla pass kan inte alltid va bra (dock va han vädligt billig efter passet om vi säger så...) Men efteråt stod ha där i stallet och såg minsann väldigt söt och oskyldig ut hahaha ;) <3


Narisza fick sig också ett dressyrpass och hon va till skillnad från Noxen sammarbetsvillg och jobbade på jättebra :)

   

Sötaste prinsessan <3




På måndagen va Noxen mycket bättre, lite små tjafs men annars jobbade han på väldigt bra <3

   

Nöjd häst efteråt och denna gång va även ryttaren nöjd ;)


Narisza fick sig ett dressyr/bom pass på måndagen. Red mycket volter och lite sidvärts och avslutade med att rulla lite över en markbom i galopp som hon gjorde jättebra!<3



Igår fick Narisza hoppträna :) Vi va inne i ridhuset då det regnade ute. Hon va lite smått övertaggad bitvis men hoppade ändå bra!<3  Vi hoppade bla lite studs och kombination. Klippte ihop två filmer med lite fina språng från träningen!





  
Lilla busan som älskar att hoppa!<3 


Noxen fick sig en skogstur igår och tyckte de va superkul att få springa lite på grusvägarna efter 2 dagars dressyrtrim i paddocken

Idag har jag inte heller varit så duktig på fotofronten men va i stallet tidigt i morse då våran kiropraktor skulle komma och checka hästarna.


Han kom till Narisza först och hon fick massa beröm och va lika fin i kroppen som sist och rörde sig ännu bättre än förra gången så de känns så kul att höra. Också skönt att benen va jättefina med tanke på att vi ändå börjat hoppa lite mer nu!

Noxen fick också massa beröm och Micke sa att han har biffat på sig massor sen sist. Han hade en pyttekänning av sitt överben som han smällde på här för ett tag sen och några andra småsaker men annars också jättefin så han berömde båda hästarna MASSOR vilket alltid är superkul!<3


Så båda två fick ju vila idag, dom vilar alltid samma dag som Micke är här och så kunde Narisza bli riden precis som vanligt sen. Noxen skulle få en extra vilodag imorgon också men sen va de bara att köra på med honom också!


Väldigt långt inlägg men tänkte att de kanske kan va kul med lite uppdatering vad vi hittat på när jag inte bloggat ;)


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards