TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Lovisa - 7 juli 2019 22:19

Idag fixade jag stallet tidigt på morgonen åt Opti och Walter och sen fick Opti bli longerad en liten stund. Hon va supersnäll och jätteduktig <3


   

Nöjd tjej utanför stallet <3


Bjuder på filmerna från fredagens ridpass också!<3




  



  



  


Måste även visa det som måste göras efter varje ridpass med Opti, Hon är ju för söt asså!<3


  


Walter fick sig idag en promenad runt Torp och på vägen blev det lite mitt i naturen med ett litet rådjur vid vägkanten men Walter kunde inte bry sig mindre haha ;)



På EM åkte jag och pappa till betet och kollade till ridskolehästarna :) Kan passa på att visa filmerna från när vi släppte dom i fredags, lyckliga hästar då!<3




  


När jag varit på betet så åkte jag och Hämtade min kusin Mejram som är här och hälsar på så fick hon följa med till hästarna. Vi fixade åt Narisza och sen så red vi shettis :) Blev en barbacka tur med Tootsie och Mejram va superduktig!

 


Sen fick sig Narisza ett dressyrpass i ridhuset. Tog de ganska lungt men red lite sidvärts i trav och galopp och sen lite serpentiner. Narisza kändes superfin <3 Sen fick Mejram avsluta med att skritta och trava lite på henne när jag sprang med. Gick också kanonbra!<3


       


När allt va klart på HRF så åkte vi till Noxen och fixade allt. Skulle longerat honom men när han stod såhär i spolspiltan så kändes det väldigt taskigt att göra de:


     


Så han fick faktiskt vila. Men kollar man hur trött han är så kändes det inte direkt som de gjorde något haha pluttisen <3


Imorgon ska jag och en kompis åka på en minisemester i två dagar så då blir de inte mycket hästar = inte så mycket bloggning ;)


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 7 juli 2019 22:02

Blev ingen bloggning igår. Va jättetrött på kvällen och hängde med några kompisar :)


Kursen igår inleddes med 2 timmar teori och sen va de 4 grupper som red. Jag och Narisza va med i den sista gruppen. Jag trodde helt ärligt Narisza skulle reagera mycket mer än vad hon faktiskt gjorde. Jag vet ju att hon egentligen är rätt modig men att hon gärna kan hålla på och bli lite töntig men hon va i alla fall SÅÅ jäkla duktig. Det hon reagerade mest på va när de låg pappper utdraget på marken som vi skulle rida över. Narisza tog såklart och hoppade över men de gjorde absolut ingenting sa Ulla-Carin bara hon tar sig över och är lugn efteråt vilket hon var. Som poliser så skiter ju dom i om hästarna går över i skritt, trav eller galopp bara dom tar sig över då dom liksom behöver ta sig framåt för att komma till tex ett bråskande jobb.


Lägger upp lite videos från kursen:


gå över ett plastband som rör på sig



Gå över papper som först va en "rand" och sen 2 och sen 3 så dom liksom blev bredare och bredare. Detta va lite otäckt så blev några små skutt ;)




 



Rida mellan paraplyer. Narisza gick i mellan men spanade lite på paraplyera så dom inte skulle anfalla ;)


 


Rida mellan två flaggor utan att hålla i tyglarna och verkligen lita på hästen och låta hästen lösa det som Ulla-Carin sa!


 


Rida i mellan och förbi blinkande lampor.



Rida över ballonger. Narisza va tvungen att stanna och lukta på dom och verkligen fundera lite innan hon bestämde sig för att gå över <3


 




Så stolt över Narisza som gjorde allt detta superbra!<3 Det va verkligen superkul kurs och förhoppningsvis så kommer hon tillbaka till hösten för en fortsättningskurs! Det vore verkligen jättekul :D


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards