TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 10 februari 2019

Av Lovisa - 10 februari 2019 21:17

Nu har snön börjat smälta bort tyvärr...Vi som tyckte de va världens lyx att kunna rida i både hagen och paddocken. Idag såg paddocken hos Noxen mer ut som en skridskobana än ridbana...

Vi fick gå en tur runt Islandsslingan i stället. Helt okej underlag där. Där de fortfarande va snö kunde vi trava och galoppera men sen va det ju bara slask/vattenpölar/is om vartannat så då blev det skritt där.
Noxen verkade i alla fall väldigt nöjd!

Doch är han ju lite fjollig för såna fläckar som på bilden, där snön smält bort och marken syns. Man måste faktiskt ta ett litet sutt över då.... haha fjollhästen <3


När jag va klar med Noxen åkte jag ner till Narisza. Vi testade att rida igenom LB:2 Programmet en gång och det kändes faktiskt riktigt bra. Narisza va riktigt fin hela passet trots att det var längesen vi red på sidepull! I början av Mars är det nämligen en programridning på ridskolan som vi tänkte va med på. Jag har bara ridit LB:2 en gång på Nils och Narisza har varit på en dressyrbana en gång tidigare så ska bli superspännande. Tanken är nog att tävla bettlöst om vi får så det kommer bli trim på sidepull nu fram till "tävlingen"!


 

Hon är ju för söt prinsessan!
Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards