TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 5 juni 2019

Av Lovisa - 5 juni 2019 22:59

Idag fick Narisza gå ett trim dressyrpass i ridhuset så hon förhoppningsvis inte är alldeles för tokig imorgon hahaha <3

Vi trimmade rakriktning och så red jag lite sidvärts för att få henne att lyssna på båda skänklarna! Hon va superfin och jobbade jättebra. Va lite tjurig mot vänster skänkeln en stund men när jag ridit på en 8 volt och flyttade henne undan skänkeln massor så släppte det.

Min plan imorgon är att ta de lugnt och inte låta Narisza välja hastighet (för då lär de gå i 320..) och helst försöka få henne att busa så lite som möjligt hahaha..får väll se vad prinsessan tyckte om den idén.

Hon är ju bra söt i alla fall <3

Noxen fick sig ett ganska kort pass i värmen då han blir trött ganska fort när de är så varmt ute som det va idag (typ 30 grader) Red fram lite och sen fick han prova att hoppa 5 1/2! Först sprang han på sidan några gånger på oxern. Tyckte nog att de va lite konstigt med massa hinder tätt efter varandra sådär ;) Men när han förstod då jäklar hoppade han lika fint som alltid! Och man kan ju säga att han luftade rätt bra idag ;)

Kolla in frambenen på sista bilden liksom! Inte ens i närheten av att nudda bommarna <3

Nu ska jag försöka sova så jag är pigg imorgon när de äntligen är dags för prinsessan att få visa upp sig lite på tävlingsbanan :)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards