TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 19 augusti 2019

Av Lovisa - 19 augusti 2019 18:38

Idag fick Narisza gå ett dressyrpass i ridhuset. Blev lite miljöträning samtidigt för USEK höll på att måla uppe vid cafeterian vilket Narisza tyckte va lite små konstigt men hon skötte sig faktiskt väldigt bra ändå!<3 Vi jobbade mycket övergångar så hon skulle lyssna på mig och sen red vi lite öppna i trav och galopp! :)

Nöjd och glad tjej efter passet!<3

Noxen fick gå lite markarbete idag. La ut en markbom och sen ett kryss och sen en bom några meter bakom. Jobbade med att han skulle va lugn i mellan och få jämna galoppsprång. Gick riktigt bra även om han blir lite sur när jag måste ta i honom...funderar på att testa något annat bett i hoppningen men vet inte riktigt än!

Nöjd kille efter passet!<3

Nu ska jag åka på tävlingsmöte!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 19 augusti 2019 11:59

Hej! Som jag skrev i förra inlägget så fick Narisza sig en skrittur i skogen i fredags vilket mysigt <3

Hade väldigt ont i min axel så hade nog inte orkat så mycket mer...men Narisza va nöjd i alla fall <3 Noxen fick sig ett kort pass på banan där jag verkligen typ inte krävde ett skit eftersom jag hade så ont men han va nöjd ändå haha ;)

Inte lätt alla dagar att rida när man har så ont men som tur är kan jag anpassa med hästarna och har inte såna dagar så ofta nu för tiden!

Mysig skogspromenad <3

På lördagen va det vilodag för båda två. Åkte till Noxen ganska sent för hade kvällen hos Narisza så då blev de lördag kväll i stallet :) <3


Igår fick Narisza gå dressyr i ridhuset. Verkligen inte vårat bästa pass..ston säger jag bara haha. Nej men hon va pigg och lyssnade inte alls och nej usch fick inte alls någon bra känsla. Men så är de ibland och hoppas helt enkelt på ett bättre pass idag!!

Lika nöjd och glad som vanligt efteråt i alla fall ;)

Noxen fick sig en tur på grusvägarna och fick springa av sig lite <3 Tror både han och jag hade lika roligt haha! Pigg och glad knasarab <3

Lillplutten <3

Idag ska båda hästarna ridas och ikväll ska jag på möte med tävlingssektionen på ridskolan :)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards