TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 5 maj 2019

Av Lovisa - 5 maj 2019 21:37

På EM åkte jag till Noxen och fixade stallet och så fick han gå ett joggpass i paddocken. Red typ 35-40min i alla gångarter. Red hela passet innanför spåret och fokuserade mest på att han skulle va rak och avslappnad. Han kändes väldigt mjuk och fin hela passet!<3

Helt enkelt ett joggpass bara <3

Sötnosen <3

Imorgon ska han få vila och Narisza ska få sig en lugn tur i skogen hade jag tänkt! :)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 5 maj 2019 21:31

Idag va det dags för Narisza och få gå ett dressyrpass för Marianne. Hon va superfin hela passet.

Först red vi på en volt lite i traven och galoppen och sen gjorde vi om volten till ett mindre fyrkantsspår och red på det i både traven och galoppen och va noga med att rida väldigt bra hörn. Supernyttig och väldigt rolig övning som jag verkligen kommer göra oftare. Hon fick bära upp sig och jag va tvungen att rida väldigt noga men hon blev superfin av det!

I galoppen va de lite jobbigare och hon bröt av några gånger men de va för att jag tappade yttersidan när jag inte gjorde det utan red som jag skulle så höll hon igång hela tiden.

På slutet så red vi lite skänkelvikningar som hon gjorde superbra där fick vi massa beröm!<3

Jättenöjd med båda hästarna denna helg och hoppas på att båda kan gå nästa gång Marianne kommer!

Supersnygg prinsessa i sin rosa outfit!<3

Lindorna är från hööks, schabraket är köpt på Färjestad tror jag (Schockemöhle) och såklart en matchande lyckoängel från bästa @lyckosmyckeet!<3

Av Lovisa - 5 maj 2019 00:05

Åkte till Noxen vid 5 tiden och fixade stallet i lugn och ro och sen gjorde jag i ordning honom :)

När vi gick ner på ridbanan va de ändå rätt bra väder, lite moln men solen sken fortfarande lite. Dock så såg jag hur ett stort mörkt moln bara kom närmare och närmare och tillslut va de över oss. Lagom till Marianne kom så öppnade sig himlen och de HAGLADE...Lite äckligt med hagel på rumpan sa Nox och så lät de ju lite läskigt när de smattrade på min hjälm <3 Haglet övergick till regn så de va bara att stå ut och rida på. De dåliga vädret gjorde inte så mycket för koncentrationen för Noxen va SÅÅ fin!<3

Vi tränade skänkelvikningar och att han ska trava på framåt i dom och inte bara tvära vilket efter lite tragglande blev väldigt bra!


Sen red vi mycket innanför spåret i galoppen för att han ska bli helt rak och mellan båda skänklarna. Blir lätt att han inte riktigt tar ytterskänkeln utan typ hänger lite på staketet så därför ska vi rida innanför typ varje ridpass sa Marianne så han måste lyssna på ytterhjälperna också. De fick vi göra massor av gånger och efter en stund så blev han riktigt rak och fin.

Vi red även massa övergångar mellan trav och galopp och jobbade med att han skulle behålla formen i övergången.

Superrolig träning idag och är verkligen så nöjd med honom, han kämpade på jättebra hela passet (trots skitväder) <3

Vi passade på att inviga lindorna från Equestrian Stockholm tillsammans med det matchande schabraket! Och såklart en snygg lyckoängel från @lyckosmyckeet ! <3

Vi va DYNGSURA efteråt dock kan jag säga haha...värsta kaosvädret. Från lite halvmulet/sol till liksom hagelstorm och ösregn..

Imorgon är Nariszas tur att träna!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards