TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 28 maj 2019

Av Lovisa - 28 maj 2019 20:26

Idag åkte jag till Noxen typ efter lunch och bara fixade stallet. Sen åkte jag till HRF och fixade allt åt Narisza.

När jag gick och skulle hämta henne i hagen så hade hon flyttat hela den där jäkla lunchlådan IGEN...Hon hade gjort samma sak i lördags när den va halvt demolerat haha men asså fattar inte hur hon lyckas?! Den är ju liksom svintung och inte jättelätt att flytta och hon har liksom flyttat den säkert 2-3m in i hagen från där den ska stå..snart får vi väll borra fast den i staketet eller i marken för att den ska stå kvar haha..

Jaja lillbusan hade väll tråkigt eller något vad vet jag? Hästen som ska greja med allt är vad hon är i alla fall. Vi red i alla fall ett bra dressyrpass i ridhuset idag och tränade lite skänkelvikningar och travökningar!<3 På slutet så red även Annelie en stund och hon gick lika snällt och duktigt då!

Hur söt är hon inte?!<3

När vi va klara hos prinsessan så åkte vi ner till Noxen så fick han gå en tur i skogen med Annelie. Skritt och trav på grusvägarna bakom Åsa :) glömde dock ta bilder på Noxen idag så ni får nöja er med några gamla haha...

Han är bra söt han också!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 28 maj 2019 00:11

Hej. Sorry för dålig bloggning i helgen, men har varit så sjukt trött...


Aa helgen började jag i alla fall med att ha morgonfodring och utsläpp på HRF. Fixade allt i stallet åt Narisza och så hade jag även lunchfodringen. När jag va klar på HRF åkte jag ner till Noxen och lunchfodrade och fixade stallet där också. Under resten av dagen fixade vi med våran nya båt och sjösatte den och sen åkte jag ner på kvällen och gjorde en sista check av hästarna <3 ( Har världens kontrollbehov så vill vädligt gärna kolla hästarna när dom kommit in)


   

Kvällsmys i boxen <3



Narisza hade halvt demolerat sin lunchlåda hon har i hagen så efter Noxen fick pappa komma till HRF och laga den haha.. Narisza fick hänga med ut och beta lite gräs och även testa sitt nya träns <3

       




På söndagen fick Narisza gå ett dressyrpass med det nya tränset, ett bitless bridle. Hon va jättefin på det i skritt och trav men när vi skulle galoppera så fick hon för sig att de va SKITKUL att bara springa och ruska på huvudet och studsa omkring. Haha herregud säger jag bara... Men när hon fått skutta runt där lite så insåg hon att man kunde ju faktiskt galoppera som vanligt också ;)

   



Noxen fick gå ett pass med bommar och då gjorde vi klockan som övning men denna gång tog vi med alla 4 bommar som det ska va.

       


        

Nöjd kille efteråt <3 och övningen gjordet han superbra!



Idag fick Narisza sig ett dressyrpass igen, hon va superfin hela passet och vi jobbade med travökningar och lite öppna i trav och galopp. <3

       

   

Nöjd prinsessa!<3



Noxen fick sig ett hopppass idag!<3 Byggde upp en bana med 4 hinder. 2 plankhinder, ett räcke och en oxer.

   

Glad liten häst idag!<3



Han hoppade banan SÅÅ fint idag!<3



Lite bilder också!<3 Min duktiga hoppehäst!<3


             


Duktiga hästar hela helgen och även idag!<3 Lovar att försöka blogga bättre under veckan.


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards