TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 14 maj 2019

Av Lovisa - 14 maj 2019 22:21

Hej igen och sorry för ingen bloggning sen i onsdags.. :/ Va som sagt på EQ på torsdag morgon typ 7:30 fram till lunch och sen tog jag hästarna på EM. Tanken var att båda hästarna skulle ridas men va så himla dåligt väder så Noxen fick vila då.

     

Fotosession med Noxen haha knashäst<3


Narisza fick gå ett pass i ridhuset med lite dressyr och även ett litet hinder. Hon hoppade jättebra trots lite bus ;)

   

Sötaste prinsessan!<3



Fredag va jag på EQ från typ 7:30 till 21 på kvällen så fixade bara stallet åt Narisza tidigt på morgonen då :)

Lördag och söndag hade HRF Nationella dressyrtävlingar så då va jag där hela dagarna. På lördag kväll när tävlingarna va slut fick Noxen sig ett litet longeringspass- Trodde han skulle va skitpigg och rejsa runt efter två dagars vila men icke. Han va SKITSEG haha och tyckte det va rent ut sagt pisstråkigt ;)

         

Nöjd Kille efteråt trots att de va tråkigt med longering ;) <3


Narisza fick sig en kvällstur i skogen med Isabelle, Figge, Edit och Reko som sällskap. Väldigt pigga (och lite halvt galna/pigga) hästar i skogen haha... Men roligt hade vi i alla fall ! :)

  

Haha kolla in prinessans fina frisyr efter ridturen



På söndagen när tävlingen va slut fick Narisza bli lite longerad. Enda sedan Narisza kom till oss så har vi inte kunnat longera henne i galopp. Hon har bara dragit iväg och drakblåst och hej och hå... Så vi har bara gjort det i skritt och trav. Men i söndags så va vi ensamma i ridhuset och Narisza va verkligen jättelugn och duktig så provade att ta lite galopp och då från ingenstans så gör hon det KLOCKRENT. Som att hon inte gjort något annat än att bli longerad i galopp. Kan tillägga att det va jättelängesen hon blev longerad alls!<3



Detta har jag väll gjort förut sa hon ;)


När vi longerat klart så passade vi på att leka lite i ridhuset också! Tog fram en boll som nog jag tyckte va roligare än Narisza, hon fattade inte alls vad hon skulle göra med den ;)


 



 



       


Avskrittning helt lös i ridhuset!<3 Duktig prinsessa :)





Skulle ha ridit Noxen men jag va verkligen helt slut så han fick nöja sig med att roa sig i spolspiltan när jag mockade ;) Han verkade i för sig inte jättemissnöjd med det haha <3

           




Igår fick Narisza gå ett dressyrpass ute på dressyrbanan, vi passar på när dressyrstaketet står ute! Hon va lite dryg men när jag tog ett spö blev hon jättefin!<3 Hon fick även gå ett pass på samma bana idag. Superfin att rida idag <3 Vi hade sällskap av en kompis till mig och hennes lilla hund!<3 Narisza ville nog väldigt gärna bli kompis med Gorgeous men hon va inte lika taggad på det haha ;)

   

Nöjda tjejer på promenad ;) <3


Noxen gick ett pass på banan igår och idag fick han gå en tur på grusvägarna bakom åsa! Igår va han lite pigg men jobbade på jättebra<3 Idag va han pigg och glad och supernöjd över att få komma ut i skogen :)

       

Finaste pojken idag <3


Vid lunch idag red jag även Opti tillsammans med Melinda och Walter. Pigga och glada hästar när vi red ett varv på slingan i skogen!<3

     

Nöjd Opti i skogen :)


Imorgon ska Narisza få en lugn tur i skogen och Noxen får nog bli longerad en sväng :) <3


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards