TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 10 september 2019

Av Lovisa - 10 september 2019 01:14

Igår fick båda hästarna gå dressyr.

Noxen har ju typ hoppat och skuttat för massa arabspöken hela förra veckan så igår va de riktigt skönt för han skötte sig så bra och va superfin att rida hela passet utan massa hyss <3

Nöjd kille efteråt <3

Nariszas pass va väll inte riktigt lika bra. Hon låg på och hängde på hacket och satt typ fast i båda sidorna i början av passet. Fick rida igenom båda sidorna väldigt mycket och typ överställa mycket så hon verkligen skulle ställa och böja igenom. Efter de jobbet så släppte hon ändå rätt okej på slutet även om de inte blev kanske helt perfekt.

Hon är ju dock alltid nöjd med sig själv lilla divan ;) <3


Men jag tänker också lite så, tänk om alla pass vore SUPER varje dag, skulle de va lika kul då? Jag gillar hästar med mycket personlighet och även när passen är lite upp och ner. Just i stunden när man har ett dåligt pass gör man de kanske inte men som igår så kändes ju passet inte super men idag då när hon va ganska fin redan från början och blev superfin på slutet så kändes de ju som de jobbet jag gjorde igår belönades till idag och de tycker jag är väldigt roligt! :)

Idag jobbade vi med att flytta i galoppen. Först rider man en stor volt och så gör man volten till ett mindre fyrkantsspår och så i varje hörn gör man som början till en piruett kan man nästan säga genom att då flytta framdelen genom hörnet. Skit svårt att förklara i text kände jag haha...Men Narisza jobbade på jättebra och kändes inte alls lika stel och jobbig som igår <3

Fina prinsessan <3

Noxen fick göra samma övning han och den har vi inte gjort så många gånger så tycker ändå han gjorde den väldigt bra!<3
Lite små spänd vid långsidan där alla spöken bor ;) Men annars jättefin!<3

Asså och hur fin blev han inte i sin nya outfit idag från Equestrian Stockholm!!<3 Hade tänkt inviga den under helgens dressyrträning som tyvärr blev inställd så då fick vi va snygga på en vanlig måndag ;) <3
Han är SÅ snygg i orange!

Nu måste jag dock hitta något till Narisza hahaha för får en ska ju helst den andra också få något för annars blir de orättvist och så kan vi inte ha de ;) ja dom är väldigt bortskämda mina älsklingar <3

Igår när vi åkte till Noxen så hörde Melinda av sig och frågade om jag ville rida Opti på kvällen så blev även ett kvällspass på henne igår tillsammans med Melinda och Walter :)

Båda hästarna fick hoppa lite och jag har ju inte hoppat med Opti på superlänge men de kändes verkligen såå bra!! La väll henne lite dåligt på något hinder men hon löste de jättebra ändå <3

Bästa tjejen påväg hem <3

Imorgon (eller ja idag haha för såg nu att klockan visst blivit lite mycket) ska båda hästarna ridas igen! Vet inte riktigt vad dom ska få göra men de brukar lösa sig haha ;)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards