TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 4 mars 2019

Av Lovisa - 4 mars 2019 22:08

Idag blev det kvällsträning för mig och Narisza!

Red för Johan i sista gruppen och va super lyxigt för vi va bara 2 st. Så blev nästan som en privatlektion. Jobbade på att Narisza ska få in nosen och lite upp med nacken så hon jobbar i rätt form hela tiden. Fick jättebra tips på hur jag skulle göra och blev resultat väldigt snabbt och hon jobbade på superfint!


Vi har haft lite svårt men galoppen där hon gärna gör sig lite rak och lång. Johan ville testa att sätta snodd men eftersom Narisza HATAR snodden (eller snarare den lilla grejen som blir vid nacken när man spänner den) så gjorde Johan en egen liten lösning. Han tog två snoddar och satte liksom en på varje sida bara mellan ringen där tygeln sitter och sadeln. Satte den löst så hon skulle få vänja sig lite. Blev resultat där också och blev stor skillnad på galoppen!<3


Vi red lite drygt 1 timme och Narisza (och jag med för den delen haha) va supersvettig så fick svampa av henne och sen fick hon sitt fleecetäcke med hals på sig i natt och sova i <3

Hon är såå söt när hon har de här täcket på sig!<3 ser alltid så nöjd ut då!

Nöjd och glad när jag sa godnatt och skulle åka hem!<3 Min älskade finaste prinsessa!!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 4 mars 2019 17:40

Idag fick jag rida Nilas igen :) Han har ju vilat under helgen så han va väldigt pigg idag! Vi jobbade massa övergångar så han verkligen skulle lyssna. Efter en liten stund blev han riktigt fin!<3

Nöjd kille <3

Efter det fixade jag Narisza. Ska ju rida för Johan ikväll så borstade bara av henne innan hon fick gå in och äta mat!<3


Sen åkte jag till Noxen och tog in honom och skulle rida. Annelie fixade stallet medans jag red. Vi jobbade öppna både i trav och galopp och även lite serpentiner. Hade sporrar idag så han tog skänkeln bättre! Han va verkligen superfin idag med!<3

Lyckas alltid få lite knasiga bilder också..Haha <3


2 Duktiga hästar ridna hoppas de håller i sig med Narisza ikväll också!

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards