TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 24 mars 2019

Av Lovisa - 24 mars 2019 21:32

På EM idag så åkte jag ner till Noxen och skulle rida honom. Gjorde stallet först och sen red jag ett pass i paddocken! Tränade på lite samma saker som jag gjort för Marianne.

Tränade rakriktning innanför spåret, vilket är supernyttig för Noxen då han gärna blir lite ormslingrig när han inte går på spåret där han har stöd av staketet. När jag ridit ett par varv fick jag han jämt på båda tyglar och då blev han jättefin och inte alls vinglig!<3

Sen red jag även mindre volter i både trav och galopp och även sidvärts! När jag fick han rätt på yttertygeln så blev volterna hur bra som helst!!<3

Tänk egentligen vad EN träning kan göra! Marianne säger ju bara små saker som jag ska ändra och vips går liksom bägge hästarna SUPERBRA! Väldigt coolt egentligen. Så Noxens pass idag är jag också supernöjd med<3

Nöjd liten häst efter passet idag <3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 24 mars 2019 12:58

I dag blev de morgon träning för Marianne. Va i stallet redan vid halv 8 för att fixa i ordning Narisza!<3

Vi tränade vidare på rakriktning och att hon ska bära sig rätt. Narisza jobbade superfint och vi fick igenom allt vi ville väldigt fint.

Tränade även på att rida mindre volter i galopp för där vill hon gärna gasa på lite och då blir hon lite för lång och rak i formen. Vi fick göra flera volter innan de satt helt som de skulle men jag kände verkligen skillnad när de blev som det skulle :) <3

Denna helgens träningar har verkligen varit superroliga och Narisza har varit jätteduktig!<3




När hon skulle gå ut så va hon ju duschad eftersom hon blev så svettig så då fick hon sitt fleecetäcke med hals på sig och sen över det satte jag ett ofodrat regntäcke så hon inte skulle frysa när hon gick ut <3

Haha inte snyggaste färgkombon kanske...Men hon va rätt nöjd ändå!<3


I EM blir de en sväng till Noxen!<3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards