TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 28 mars 2019

Av Lovisa - 28 mars 2019 18:17

Idag började jag FM med att åka till Opti vid 11 tiden. Jag och Melinda tog en tur på slingan med Opti och Walter. Hästarna va pigg och glada och tyckte det va skönt att få komma ut i skogen. Tog tyvärr inga bilder :/ Men det va i alla fall jättehärligt <3


Sen åkte jag till HRF och åt lite lunch innan jag fixade stallet åt Narisza. Narisza fick gå en timme dressyr på stora utebanan. vi skrittade fram och av på grusvägen dock <3


Hon va superfin att rida idag, speciellt i galoppen!<3 Hon samlade och bar sig jättefint hela tiden, superkänsla verkligen!<3 Annars jobbade vi lite sidvärts och övergångar och även lite halter :)


 



 



 

Nödj när vi skrittade av efter dagens pass<3





När jag var klar hos Narisza åkte jag till Noxen. Fixade allt i stallet innan jag tog in honom!<3


Han fick springa lite på lina idag och hoppa lite igen. Han va betydligt mindre taggad denna gång än förra gången haha knashästen. Idag fick han hoppa ett plank som jag ställt lite pottor under så det skulle bli lite mer "tittigt" Men han hoppade jättebra, lite bus men som sagt betydligt mindre än sist.





  Lite svårt att filma och longera samtidigt men fick i alla fall lite film <3


     Tror han va rätt nöjd med dagens pass ändå, hoppning är ju det roligaste!<3


Nu ska jag alldeles strax åka till HRF igen för hoppträning, idag ska Nilas få va med igen <3


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 28 mars 2019 09:20

Igår hade båda hästarna vilodag. Jag red dock Nilas runt lunch i stora paddocken och han va jätteduktig. Lite okoncentrerad när de gick någon häst uppe vid stallet men annars så lyssnade han jättebra <3

När jag va klar med honom fixade jag stallet åt Narisza och sen tog jag in henne och borstade och pysslade innan hon fick gå in i boxen <3

Fick bli en gammal bild på prinsessan idag <3

Sen åkte jag ner till Noxen och fixade allt i stallet. Sen fick han också komma in och bli ompysslad innan han fick gå in i boxen och äta sin EM mat<3

Kom i alla fall ihåg att ta kort på Noxen idag haha <3

Idag ska Narisza ridas och Noxen ska få springa lite på lina. Tänkte bygga upp ett hinder till honom också!<3 Ikväll ska Nilas få va med i hoppgruppen så de ska bli kul! Opti ska jag rida ut i skogen tillsammans med Melinda och Walter! :)

Ha de så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards