TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 15 mars 2019

Av Lovisa - 15 mars 2019 21:41

Idag kom Carro ut till Noxen då han skulle vaccineras och sen skulle hon även kolla på honom eftersom han kändes superknepig igår när jag skulle rida!

Vi började med att gå ner och longera honom på banan och han va ju inte halt men Carro såg det jag såg att han typ såg lite stel ut eller vad man ska kalla det. Hon böjde honom men han visade ingenting då sa Carro sa att han atagligen har sträckt sig. I och med att han ändå ska ta det lite lungt nu eftersom han fått vaccin så ska han få skrittas två dagar och sen bara joggas 2 dagar och sen kan vi rida som vanligt igen <3

Kändes på ett sätt skönt att få bekräftat att det va något och inte bara att jag va nojjig liksom. Skönt att jag kände att han försökte visa att något inte va helt bra! Vaccinationen gick i alla fall superbra så nu är det gjort på båda hästarna för ett år framöver

 



 

Haha han ska alltid va I kameran <3



 



 





När jag va klar hos Noxen åkte jag till HRF och fixade åt Narisza och sen red jag Nilas. Han fick ju hoppa igår så idag va han lite trött när jag red. Så red bara ca 30 min i skritt och trav en stund. Han kändes rätt nöjd med det passet idag <3 Inte lätt när man är liten och det va kul att hoppa igår, då får man va lite trött dagen efter!<3

 




 




 





När Nilas va klar gick jag och tog in Narisza <3. Hon vaccinerades ju igår och ska det ju också ta det lite lungt några dagar! Idag blev det en skogspromenad. Gick grusvägen upp och sen fick jag sällskap av Annika och Melody så då glömde jag såklart ta kort i skogen men tog några i stallet när vi kom tillbaka så hoppas dom duger ;)

 





 



 



Imorgon har jag morgonfodring och utsläpp på ridskolan så blir tidig morgon men tycker det är mysigt!!<3 Båda hästarna ska skrittas imorgon så tar Narisza när jag ändå är i stallet på morgonen och sen tar vi Noxen på eftermiddagen!<3


Ha det så bra så hörs vi!


// Lovisa

Av Lovisa - 15 mars 2019 21:29

Ni får stå ut med att filmer och sånt från träningen kommer på fredagkvällar! Kommer ju hem väldigt sent på torsdagar och sen är det inte alltid jag hinner blogga på fredag FM innan jag åker till stallet.


Igår började vi i alla fall med att travhoppa ett kryss och sen hoppa en liten serie på ena långsidan. Opti va taggad (som vanligt haha<3) Så fick trava in i serien och så fick Melinda lägga ut en bom så racerräkan skulle chilla lite haha!



 




Sen vände vi på det och hoppade en liten oxer och sen serien. Opti är sjukt snabb i benen, ibland undrar jag hur hon ens hinner lyfta på benen... Även om det gick lite fort genom serien så kändes det ändå väldigt bra!<3


 





Sen hoppade vi samma igen, oxer sen serien och så la vi på det hindret som varit travkrysset fast det va nu ett räcke! Oxern hoppade hon väldigt stort synd bara att min kamera fuckade up så fokuset blev lite knas men shit happens. Hon hoppade ju fint och det är det viktigaste <3


 



På slutet satte vi ihop allt till en bana och den kändes verkligen SÅÅÅ BRA!!<3


Hela träningen igår kändes super superbra!!! Visst hon va taggad men det är hon ju alltid men känslan va toppen hela träningen<3
 

Bästa Opti<3




Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards