TeamNariszaNoxson

Alla inlägg den 23 april 2019

Av Lovisa - 23 april 2019 19:12

Idag åkte jag till HRF vid lunch typ. Fixade stallet åt Narisza och sen red jag Tiger! Han har ju vilat nu över påsk så han va lite lycklig idag haha...Tiger tyckte det va en bra idé att vägra gå vid E och vägra gå vid kortsidan vid spegeln, däremot gick de bra att hoppa och studsa rätt upp och ner haha knashäst<3 Fullblodnerverna hade lite väl kul ;) Men jag tycker mest att han va lite söt när han höll på. Han är säkert lugnare imorgon!

Lillhästen <3


När tiger va klar va det Nariszas tur. Vi red ett dressyrpass ute på stora utebanan. När vi travade fram så gjorde jag lite volter och sen tränade vi på öppna och sluta i både trav och galopp. Narisza kämpade på super hela passet <3 Imorgon får hon sig en skrittur!<3

Nöjd prinsessa efteråt!<3

När jag va klar på HRF åkte jag till Noxen. Fixade stallet tillsammans med Annelie och sen kom Malin från malma sadelmakeri och skulle prova sadel till Noxen. En lippo Enzo som jag testade att rida i. Vi va lite oroliga att Noxen skulle protestera (han är väldigt tydlig med vad han tycker) MEN han va super avslappnad och jättefin när jag red med sadeln! Såå skönt :D Så nu har vi äntligen en ny sadel. Eller ja jag ska hämta den imorgon. Malin skulle fixa den lite pytte pyttelite bak sen så är den perfekt! Rekommenderar verkligen Malma sadelmakeri om ni har sadelproblem, hon är super bra!

Fick bli en gammal bild idag<3 Hann inte ta några bilder idag när vi testade sadel och sånt ;)

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Av Lovisa - 23 april 2019 10:03

Igår åkte till Noxen vid typ 9 på morgonen och fixade allt i stallet och sen åkte jag till Narisza och fixade allt där också, skönt att få det klart liksom.

Vid lunch typ så åkte jag till Melinda då hon skulle tävla med Walter :) Vi lastade och åkte till Sörmon. Walter hoppade superfint och dom fick en rosett med sig hem!


När vi kommit hem från tävlingen åkte jag ner till Noxen igen. Annelie red honom en skritt och trav tur i skogen, han va lika snäll som vanligt <3

Duktig kille i skogen <3

När vi va klara hos Noxen så åkte vi till HRF och jag red Narisza. Det fick bli ett barbacka joggpass i ridhuset. Hon va jätteduktig hela passet <3

Finaste prinsessan <3

Idag ska båda hästarna ridas. Malin från malma sadelmakeri kommer till Noxen då han äntligen ska få en ny Hoppsadel! (Om herrn går med på det då,kikig som han är när de gäller sadlar haha) men vi hoppas vi hittar någon som även han godkänner <3

Ha det så bra så hörs vi!

// Lovisa

Presentation


Tja! Kul att du hittat hit. Här följer du mig, Lovisa och min vardag med Tärenäs Narisza och Turbo Stars Noxson! Rider även andra hästar också!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards